Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Varning !!!!!!!!!!!!!!!!!
-
AuthorPosts
-
KÖP INTE FRÅN EFUNTRADE.COM i kina. Hittade deras hemsida på nätat. Bl.a bra priser på ipone. Vi skickar några mail fram och tillbaka. Jag beställer en iphone3gs 18G för 245 EURO ink frakt. Skickade pengar till kina, men får ingen telefon. BLÅST !!! Hela företaget är en stor bluff.
Regel nr1 med handel på nätet: verkar det för bra för att vara sant så är det inte sant.
Tråkigt att du lät dig luras 🙁@gosven00 43086 wrote:
KÖP INTE FRÅN EFUNTRADE.COM i kina. Hittade deras hemsida på nätat. Bl.a bra priser på ipone. Vi skickar några mail fram och tillbaka. Jag beställer en iphone3gs 18G för 245 EURO ink frakt. Skickade pengar till kina, men får ingen telefon. BLÅST !!! Hela företaget är en stor bluff.
Iphone3gs 18G finns inte, första varningsklockan. Fast kanske var du som skrev fel här i forumen.
Ska du handla från utlandet så Ebay bra, där säljaren har bra betyg från _många_ köpare. Eller International-Orders.com – Stores
Trist att bli lurad…
Någon som har kolla på 3GS åp international orders är fabriksupplåsta?
Detta står på deras sida:
Is the iPhone unlocked ?
– The 3G iPhone is unlocked with Ultrasn0w and comes with Installler and Jailbroken.
– The 3G S is version 3.0 and unlocked and Jailbroken.@freebo 43132 wrote:
Någon som har kolla på 3GS åp international orders är fabriksupplåsta?
Detta står på deras sida:
Is the iPhone unlocked ?
– The 3G iPhone is unlocked with Ultrasn0w and comes with Installler and Jailbroken.
– The 3G S is version 3.0 and unlocked and Jailbroken.Svaret står i ditt inlägg…..
Att dom är upplåsta med Ultrasnow, så uppdateringar i iTunes ska man akta sig för med andra ord.
International-orders är bra, har själv handlat från dom.
Men jämför man priser lite så skiljer det inte många hundralappar att köpa den i Sverige.
Exempel:
3GS 16GB på I-O med frakt ca: 5800 kr
3GS hos TRE med kontant kort ca: 6200 kr@snook 43137 wrote:
Svaret står i ditt inlägg…..
Att dom är upplåsta med Ultrasnow, så uppdateringar i iTunes ska man akta sig för med andra ord.
International-orders är bra, har själv handlat från dom.
Men jämför man priser lite så skiljer det inte många hundralappar att köpa den i Sverige.
Exempel:
3GS 16GB på I-O med frakt ca: 5800 kr
3GS hos TRE med kontant kort ca: 6200 krMjo, jag vet att mitt inlägg specar en del men då de inte nämner Ultrasn0w i samband med 3GS fick mig att gå igång lite… då ör det Ultra på den oxo då?
Stod det iPhone 3GS 18G och du köpte utan att tveka ändå? I så fall får du ju skylla dig själv (förlåt för det men erhm..), bör man köpa något, så bör man ju även ha koll på vad för något det är och vad det finns för modeller.
Annars kan ju vem som helst lura av dig saker, liksom vissa har känt sig lurade när annonsen säger t.ex “Säljes: Äkta hiPhone 3G 16GB” och en bild på något som liknar en iPhone 3G till 90% och dom får hem en dålig kopia på en iphone, varpå köparen inte visste att en hiphone är en keff kopia med helt rippad design. För dom trodde ju trots allt att det var en äkta iphone dom köpte då bilden visar en iphone (i deras ögon då dom inte gett sig in på att kolla mer noga på vad det är dom ska köpa)
Bara en bokstav kan göra en himla skillnad och man bör reagera på det ena och det andra.Kolla bara på Tradera. Senast i förra veckan såg jag två (Sc)iPhones utannonserade och buden låg på 1500 och uppåt. Bilderna specade tre rader ikoner och folk bjuder fortfarande…
Även priset på 2500 kr borde med höja en varningsflagga så att säga.
Såfall hade du väl fått en dålig “hiphone” kopia för dom pengarna.
Vilket sätt förde du över pengarna med ?Om det var paypal så ibland om du reklamerar det så kan du få pengarna tillbaka har jag läst.
Annars om du skickade pengarna via banken tex swedbank, så testa anmäla ärendet hos dom ?
// TwiZteD
Skickade pengarna via en vanlig banköverföring med handelsbanken. Skall prata med dom, men tror nog att jag får acceptera att pengarna är borta.
Ska man absolut handla “biiligt” från utlandet så se då till att använda något typ Paypal eller liknande med ett visst skydd mot bluffare.
Okej.. Nja då är du nog blåst.. Tyvärr..
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.