Värt att köpa 8GB bara för att 16GB är slut?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Värt att köpa 8GB bara för att 16GB är slut?

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Member
    Post count: 40

Någon annan än jag som har börjat fundera på om man ska vänta till nästa leverans av 16gigare eller om man ska springa och köpa någon av de återstående 8gigarna?

Om man kör en vanlig film på 700mb i iphone converter eller vad det nu heter blir den mindre då? Kvaliten behöver ju inte har like hög med så liten skärm. Tar tilläggs program stor plats? Hade tänkt att banta ner min musik till ~2-3 gig, vilket ger mig 5 att leka med. Hur stor plats tar mobilens programvara och liknande?

Känns riktigt snöpligt att tjejen framför mig fick sista 16gigaren -.-

Grattis till alla er som fick tag på en!

sl99
    Member

Följdfråga:

Finns det något program som tar ner kvalitet och storleken på videofiler, men så att dom fortfarande fungerar på iPhone?

Tacksam för svar, får jag ett bra åker jag iväg och köper en 8gigare på studs! 😀

Halle
    Member
    Post count: 837

Hur ska du få tag i en 8-gigare då? Alla iPhones är slut hos Telia.

Morbidio
    Member
    Post count: 268

Jag hade inte gjort det iaf, jag köper mig nog en 16GB:are när de får in dem igen.:)

SameLameStory
    Member
    Post count: 1

Det låter som ett enormt kortsiktigt beslut.

mrfestis
    Member
    Post count: 59

När får Telia in nya telefoner? Om de är slut överallt så måste dom ju få ut nya illa kvickt… eller får alla vänta till i höst?

Zike
    Member
    Post count: 571

en 16gb har 14.8-14.4 ledigt när man köper telefonen, altså borde en 8gb ha runt 6-7 ledigt.

jag har sedan tidigare en Creative Zen med 8 gb, kändes som om det var för lite, och nu ska jag ju även ha plats för filmer, bilder, prog och ännu mer musik.. har bara fyllt min 16 med ungefär 5gb än så länge, men jag skulle absolut inte köpa en 8 om ens dators totala mp3-mapp ligger över 14gb

sl99
    Member

Kanske kom ut lite fel, menade egentligen hur mycket nytta man har av de extra 8 gigen. Prövade att konvertera filmer och de blev inte större än 300 mb vilket betyder att 8 gig räcker för mig iallefall. Mitt musik biblitek är bara runt 2gig också.

8 gigare fanns det mängder kvar av igår åtminstone när jag köpte min. Nu tycker jag att det var lika bra att jag köpte en 8a då jag inser att jag inte behöver mer utrymme.

Halle
    Member
    Post count: 837

Vart nånstans fanns det mängder kvar av 8-gigaren?

xb0w
    Member
    Post count: 6

Den här frågan får du nog ställa dig själv 🙂
    För det är bara var och en som vet hur mycket utrymme dom behöver på sin mobil.
    Jag va inställd på 8gb redan från början då jag visste att jag inte kommer ha så många filmer och musik på telefonen för att det skulle behövas 16gb.
    Nu har jag tryckt in lite filmer och musik och har knappt kommit upp i 2gb och för min del är det inte hela världen o kasta och ersätta med något nytt.
    Har en dator som jag kan lagra filmerna och musiken i 🙂

sl99
    Member

Fanns 8 gigare kvar i kista centrum, sundbyberg och täby vilka jag besökte under jobbet i lördags.

Urme
    Member
    Post count: 10
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.