Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Vi med iPhone 4
-
AuthorPosts
-
Själv är jag hur nöjd som helst, iOS4 rullar precis som det var tänkt, kamera/video är sjukt bra, skärmen är löjligt skarp och med 512MB känner man hur det viner i de ganska vassa kanterna när jag pressar telefonen. Initalt sett föredrar jag nog designen från modellen innan, lite mjukare och lite mer slimmad än denna kantiga men det är väl som med BMW och deras f.d. chefsdesigner Chris Bangle – man vänjer sig vi den nya designen som vinner mark över tiden
Privatimport från UK för 500£ ink frakt, Telenor företagsabb med services.telenor.se aktiverat
Apnöjd! Ni då?
Jezuz.
Nej jag får nöja mig med att titta på alla filmer på youtube så länge. Jag kommer mycket troligt att göra en comparison med mina två telefoner när jag har dem senare. Förväntar mig en avsevärd speed boost i allt jag gör.
Sen är det ganska kul när vi snackar batteritid: Apple säger att det är ex antal procent mer batteri (jo det är ju större) så jag har kommit fram till att tack vare processorn och det ultimata ram-minnet så därför drar iPhonen mindre ström i längden och man borde rent teoretiskt kunna göra samma sak med en iPhone4 och en iPhone3G(s) bredvid varandra och så kommer iPhone4 att vara både snabbare och vara längre än 3G(s):n.
Berätta om batteritiden när du ändå siktar mot stjärnorna.
Är det bara jag som upplever att den slukar batteri? Känns som att varje gång man har den uppe går det ner en procent eller två. I och med multitaskingen och att den varit varit uppe ganska mycket s antar jag att det är det. Men igår när jag skulle lägga mig hade jag 3% kvar, alla program nerstängda, 3G aktiverat, wifi och notiser avstängt. När jag vaknade på morgonen ar telen död, och har för mig att på min 3G kunde jag ha den i fickan x antal timmar, fortfarande med samma procent batteri…
Är ändå helt jävla sjukt nöjd! I början hade jag problem att skriva med två fingrar, pga den platta baksidan då jag kände att jag inte fick lika bra grepp som på föregående modell.Är ni tokiga!!!? Har ni inga skydd på telefonerna?? Jag har ingen iphone4 än men jag skaffade ett skydd för en vecka sen för tusan!
Hehe zike, man köper ju inte en så dyr lur för att vara vårdlös 😀
Invinsishield på baksida/framsida och en bumper för stålramen räcker enligt mig 😀Jag kan bara hålla med freebo, allt känns riktigt bra med telefonen, men är också lite mer inne på tidigare design rent komfortmässigt. Däremot är den mycket snyggare i denna kantigare utformning ;D Väntar dock på att den ska lanseras här i Sverige så jag får tag i en bumper, och invisible shield. Kör helt oskyddat i dagsläget, och ni vet ju vad man säger om det 🙂
nu vet jag inte längre vad jag ska förvänta mig,
-slukar batteri
-obekväm form
-antennmen men vad gör man inte om man är iphone fanboy (märk att jag inte sa apple) 😉
@pongo 71822 wrote:
nu vet jag inte längre vad jag ska förvänta mig,
-slukar batteri
-obekväm form
-antennmen men vad gör man inte om man är iphone fanboy (märk att jag inte sa apple) 😉
-Jag har inte upplevt batterisluket. Jag tror det är så att eftersom folk just fått hem telefonerna är så jävla sugna på att vara och peta på dom hela tiden, därav batteritiden 😎
-Formen är inte obekväm på något vis, utan snarare handlar det om ovana. Iaf i mitt fall.
-Jag kör tele2 i min, och jag har inte märkt av antennproblemen något märkbart. Jag har tryckt precis som folk gör på sina videos, men jag tappar inte mer än 1 pinne. Jag tror jag har fått ett jävla superexemplar 😮
Jag vet inte om det blir en iPhone4 för mig eller om jag ska byta lag helt och köra på en Samsung Galaxy i9000… Någon som vet varför valet är enkelt får gärna berätta!
Annars kikar jag lite åt Palm-hållet. Där snackar vi ÄKTA multitasking…
@mcdandrew 71825 wrote:
Jag vet inte om det blir en iPhone4 för mig eller om jag ska byta lag helt och köra på en Samsung Galaxy i9000… Någon som vet varför valet är enkelt får gärna berätta!
Annars kikar jag lite åt Palm-hållet. Där snackar vi ÄKTA multitasking…
Om du inte kommer att sakna apparna, den sköna performance iphones har och internet browsing experience tycker jag du ska byta 🙂
Har sett hur många videos som helst där dom jämfört iphone 4 med en rad olika telefoner, ingen har besegrat iphone enligt min åsikt.
Invisible shield för framsidan finns på Clas Ohlson. Har en liggaandes på jobbet som är min fast jag har inte betalt den än.. Dock så vill jag ju också ha en för baksidan!
Ajfan, Clas är typ den enda affär jag inte har i stan 😛 Det är bara till fredag, så jag klarar mig nog. Behandlar den som en bebis ändå 😀
Kör också invisible shield på båda sidorna, plus att en bumper kommer beställas när jag kommer hem! Då Apple skickar ut gratis
Ingen Clas har dom hemma än. Det är en nyhet som hamnar i butikshyllorna i slutet på augusti.. Däremot finns den i lager så man kan beställa på postorder.
art.nr 38.3958 pris 169:-
Yay har min lur nu 🙂
Köpt invisible shield full body, ink frakt och rabatt, 140 kr i min brevlåda på måndag !!
// TwiZteD
Hello bitches.
Retina display is the shit. Hur fan ska man kunna gå bakåt från det här?
Haha grattis på dig o er alla, men jag får vänta på tele2s leverans nu juiiiiiiiipiiiiiiii 🙁
medzz när lyckades du beställa ifrån tele2? dom sa att jag får min på måndag-tisdag-onsdag för jag var typ först 😛 beställde du efter 02:00?
Då har jag en också!
Skrivet från min iphone 4 :p
@svensson431 72046 wrote:
medzz när lyckades du beställa ifrån tele2? dom sa att jag får min på måndag-tisdag-onsdag för jag var typ först 😛 beställde du efter 02:00?
Aa någonstans runt 2 men inte kontant 😀 utan tele2 då hade dom fortfarande kvar, jag har inte fått något leverans besked än utan kvitto har jag 😀
Har du köpt kontant eller?Så jävla underbar, jag älskar den!
Stod i kön på kungsgatan natten till idag, nummer 37 hade jag i kön hos Telia. 8 timmars väntan var värt att få den i handen bland de första “riktiga” i Sverige!
Grattis Mossan och alla andra, denna telefon är verkligen da sheeet
Efter längtan till telefon, kommer snart jb längtan krypande 😛
Två nöja iphone ägare.
Överby Trollhättan. Där 1h 15min innan öppning, 14 st framför oss.@plutonium 72111 wrote:
Två nöja iphone ägare.
Överby Trollhättan. Där 1h 15min innan öppning, 14 st framför oss.Du har inte fått känna på riktig kö! 😀
hehe, jag ska nog ha en vit… så kan ni sitta där med era fula svarta… ! 🙂
@mcdandrew 72120 wrote:
hehe, jag ska nog ha en vit… så kan ni sitta där med era fula svarta… ! 🙂
Ha så kul fram till slutet av september 🙂
Hämtade ut en Telefon idag på Telia Butiken i Umeå, Jag var 2a i kön och satt och väntade i 19timmar ungefär, Super nöjd, någon som vet om det kommer nått jailbrake för 4g snart?
Inte sett att det finns någon specifik tråd för just jailbrake än när det gäller Iphone 4.@something 72134 wrote:
Hämtade ut en Telefon idag på Telia Butiken i Umeå, Jag var 2a i kön och satt och väntade i 19timmar ungefär, Super nöjd, någon som vet om det kommer nått jailbrake för 4g snart?
Inte sett att det finns någon specifik tråd för just jailbrake än när det gäller Iphone 4.Releasen är delayed, för dom hade problem med facetime, inte långt kvar nu tror jag 😛
Kan någon vänlig själ förklara för en nybörjare hur jag flyttar över mina kontakter från en nokia 6600i slide till min iphone4? bluetuth gick INTE.
Är nu en glad ägare av en iPhone 4, 2 timmars kö krävdes utanför en mindre teliabutik i Stockholm.
Underbar telefon, extremt stor skillnad eftersom jag gick från en iPhone 3G. Snabb som attan är den, och snygg, och hysteriskt bra skärm har den med. Antennproblemet är inget problem för mig alls faktiskt, det går ju knappt att trigga det om man inte gör det med avsikt. Det kanske är jag som naturligt håller telefonen “rätt”, men överlag tycker jag att denna hysterin kring antennen känns EXTREMT överdrivet.
@freebo 72108 wrote:
Grattis Mossan och alla andra, denna telefon är verkligen da sheeet
Tack. Det pirrar i kroppen hur nice det kommer bli med jailbreak.
@zaladen 72138 wrote:Är nu en glad ägare av en iPhone 4, 2 timmars kö krävdes utanför en mindre teliabutik i Stockholm.
Underbar telefon, extremt stor skillnad eftersom jag gick från en iPhone 3G. Snabb som attan är den, och snygg, och hysteriskt bra skärm har den med. Antennproblemet är inget problem för mig alls faktiskt, det går ju knappt att trigga det om man inte gör det med avsikt. Det kanske är jag som naturligt håller telefonen “rätt”, men överlag tycker jag att denna hysterin kring antennen känns EXTREMT överdrivet.
Antennagate har jag redan erfarat idag men lösningen är nära kamrater.
Case Pprogram i appstore ger dig en gratis bumper eller skydd för att antennproblemet inte ska märkas. Jag tog den klassiska gummiramen runt om och jag behövde bara skriva mitt iTuneslösenord så var alla adresser ifyllda och klara.
Tack Steve.
mossarelli wrote:Tack. Det pirrar i kroppen hur nice det kommer bli med jailbreak.Antennagate har jag redan erfarat idag men lösningen är nära kamrater.
Case Pprogram i appstore ger dig en gratis bumper eller skydd för att antennproblemet inte ska märkas. Jag tog den klassiska gummiramen runt om och jag behövde bara skriva mitt iTuneslösenord så var alla adresser ifyllda och klara.
Tack Steve.
Var nöjd innan med min 3G, men detta slår verkligen allt!
Tack mossarelli, hade helt glömt bort case prog!Då har jag haft telen i 12h. Knappat på den i 11,5 ungefär…
Bytte från en 3G och skillnaden är fanimej galen. Allt går verkligen sjukt mycket snabbare och flytande. Ett exempel är att ladda Aftonbladets vanliga sida, tog runt 40sec på 3Gn. Nu går det på typ 7!!
Multitaskingen…mmmhhh…”as it should be” som Steve sa.
Skärmen är vass så man skär sig i ögonen och kameran är kanon!
Jag är nöjd.Jädrar folk, nu kan man knappt vänta på leveransen :O
Vilken toppen pryl detta är…
Min får sämmre hastighet så fort man håller på ramen. dock sämst om man håller på underdelen.
0,238 Mb/s med deathgrip
4,251 Mb/s om den ligger på bordet
Testade att starta Navigon… jag blev tårögd!
på min 3G tar det ca 40-60 sekunder innan det går att lägga in en address… och där efter är allt lull-lull avslaget.
på 4:an tar det ca 4 sekunder… Man blir ju galen! =)
Edit: Har även jag lite problem med mottagningen. Eftersom jag är vänsterhänt så märks det… men jag har inga (ännu) brutna samtal.
hehe känner mig som en lokal mediaH***
bakis kall och blöt! love it
En annan får vänta upp till 20 dagar till innan man får den, affärerna här runt omkring(Karlskrona, Blekinge)… fick dom in några över huvud taget så var dom redan förbokade, en affär jag hörde med fick in 1 telefon den 30e, och hade ca 30 förbokningar :/
@dest 72249 wrote:
En annan får vänta upp till 20 dagar till innan man får den, affärerna här runt omkring(Karlskrona, Blekinge)… fick dom in några över huvud taget så var dom redan förbokade, en affär jag hörde med fick in 1 telefon den 30e, och hade ca 30 förbokningar :/
20dagar är tungt :), stod brevid pongo hela natten lång och väntade utanför telia butiken..
@steffeiphone 72322 wrote:
Säg mig, har ni problem med antennen?
Inte helt problemfritt, jag kan få den att dö helt – men jag har skräpmottagning här i Sthlms skärgård :/
Själv så åkte man till telenor butiken i malmö, dom öppnade kl 00.00 med ca 30 kunder, jag kom dit ca 01.30 och var ca 10 kunder då, köpte min 32gb och stack 😉
Sjukt nöjd med min iphone 4 !!
// TwiZteD
@steffeiphone 72322 wrote:
Säg mig, har ni problem med antennen?
Yes, har fått ett brutet samtal än så länge.
Ska eltejpa antennerna och återkomma med besked.
@mossarelli 72346 wrote:
Yes, har fått ett brutet samtal än så länge.
Ska eltejpa antennerna och återkomma med besked.
Ger inte en el tejpning lättare för sidorna och brygga –> kortslutas?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.