Videoglasögon till iPhone!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Videoglasögon till iPhone!

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 24

Hej!
    Tänkte bara kolla om några andra haft några funderingar på att införskaffa sig en sådan här

iWear AV230 XL+

Crystal Works With iPhone Edition

Om man köper vuzix via brookstone.com och väljer att få den hemskickad så kostar den lite under 2.300:-, inte så farligt tycker jag men det hade varit roligt att få höra era åsikter kring detta ^^

Tack på förhand!

carpe
    Member
    Post count: 904

Sådana har jag testat, riktigt fräna. Men att sitta med sådana glajjor på sig på bussen, nja. Som en kille sa till mig, “man vill ju helst in vara först ut med att använda dessa”

Nostromo
    Member

Okay ^^ vilka var det du testade?
    Det är ju typsikt svenskt med “onej, jag vill inte vara först med någonting överhuvudtaget”, man vet ju aldrig om man kommer att starta någon trend istället ^^

carpe
    Member
    Post count: 904

Det var nog dom i din första länk, eller några snarlika. Men jag kunde bara kolla på youtube-filmer då jag inte hade någon högkvalitetsfilm inlagd i telefonen. Men det var som att sitta i en biosalong nästintill. Tråkiga var bara att man inte kunda sluta det tätt för ögonen, men fick ju fortfarande ljus in ifrån sidorna, eller hur manska förklara.

Nostromo
    Member

Ok ^^
    Det finns ett slags skal man kan köpa till så att det inte kommer in ngt ljus 😛
    Men skulle du rekommendera de första lurarna? hur var kvaliten på youtube filmerna?

TruB
    Member
    Post count: 476

man skulle utveckla en skärm som är tunn och genomskilnlig så man kan använda live navigation, samt i 3d, med en speciell handske så skulle man kunna styra program, fungera till både datorer och telefoner som idag är en dator, men vanliga glasögon så kan man ha en dator i väskan som inte har en skärm utan använder glasögonen.

en eyetracker kan fungera som mus pekare, och även dom fungerar i 3d rum då man använder båda ögonen för att titta på en sak, man kan ha en knapp i handen eller använda röst kommandon. allt detta fungerar redan idag, bara man gör en genomskinlig skärm.

Nostromo
    Member

När jag kollade på Myvu Crystal Media Viewer för iPhone och iPod – Apple Store (Sverige) så såg jag att de hade Myvu glasögonen där för 3.490:- tycker ni att det är värt pengarna?
    Hade varit bra om ni andra kollar runt lite, kanske hittar man något billigare istället ^^

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.