Vinner jag nåt på 3.1.3 ?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Vinner jag nåt på 3.1.3 ?

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 288

Eller skall jag ligga kvar på 3.1.2 och vänta in os4, IOM att det går att jb 3.1.3 nu. Min telefon är lite instabil i dagsläget, hänger sig lite då och då bl.a.

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

@whywhy99 64510 wrote:

Eller skall jag ligga kvar på 3.1.2 och vänta in os4, IOM att det går att jb 3.1.3 nu. Min telefon är lite instabil i dagsläget, hänger sig lite då och då bl.a.

iPhone 3gS? Beroende av upplåsning?

är du beroende av upplåssning, så spara backa upp 3.1.2 i cydia o ändra i Hosts filen. https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/7466-guide-spara-din-shsh-kod-3-1-3-via-cydia-trots-att-du-inte-har-jailbreakat.html
    Återställ till 3.1.2 och kör spirit och installera blacksn0w i Cydia.

Är du oberoende av upplåsning, uppdatera till 3.1.3 i iTunes och kör sedan spirit. Du vinner egentligen ingenting på 3.1.3, kan vara gött att rensa lite dock, hänger den sig kan den fortsätta göra det även om du har en ny Firmware om du slänger in en säkerhetskopia (där oftast laggen finns)

whywhy99
    Member

Tack för supersmabbt svar, har en 3G ej beroende av upplåsning.

steffeiphone
    Participant

@whywhy99 64517 wrote:

Tack för supersmabbt svar, har en 3G ej beroende av upplåsning.

Då tycker jag ändå att du skall uppdatera till 3.1.3. Kan kännas som en trygghet att ha den senaste programvaran, slippa ändra i HOST-filen och bara köra. Inga jobbiga meddelanden i itunes som vill uppdatera, säkert om man nu råkar klicka “Ja” när man har 3.1.2.
    Krånglar något är det dessutom enkelt att återställa och köra Spirit igen.
    För maximal snabbhet, ställ in som ny iPhone (då försvinner kontakter och bilder, men det kanske är värt att göra om allt)
    Go for it!

whywhy99
    Member

Det ligger absolut nåt i det du säger, det trista är ju att ominst allt. Och det är ju inte långt till os4. Kan det ligga mig i fatet att behålla 3.1.2 när det blir dax för os 4 ?

steffeiphone
    Participant

@whywhy99 64523 wrote:

Det ligger absolut nåt i det du säger, det trista är ju att ominst allt. Och det är ju inte långt till os4. Kan det ligga mig i fatet att behålla 3.1.2 när det blir dax för os 4 ?

Det tror jag inte, kan tänka mig att jailbreak för 4.0 släpps ganska snabbt 🙂

whywhy99
    Member

Tack för hjälpen, jag tror jag står ut. Och inväntar OS 4.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.