Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Virus ssh!!! Hjälp!!!!
-
AuthorPosts
-
Hej på er!
Jag är en rätt så okunnig iphone användare och har ett FETT problem!!
Jag har jailbreakat min phone, vilket har funkat bra.
Laddade ner OpenSSH igår för att kkunna fixa mina egna sms signaler- funkade inte alls. Hur som helst!Igår natt började min iphone bli ” konstig” ..batterinivån stod på 11% ( fast den var laddat och visade 97% när jag gick ut ur programmen) ..dessutom stod det 21:15 på telefonen när jag vaknade imorse.
Jag fick ett ” meddelande” från iphone att jag bör byta mitt openSSH passord ( vilket jag inte ens visste att jag hade) hur som helst så struntade jag i det och avinstallerade openSSH istället ( tyckte att det borde räcka)..
Cydia bad mig att uppdatera 5 programm , vilket jag gjorde.Problemet är att den har uppdaterat i en 1 timma nu, jag kan inte stänga av iphonen, kan inte komma tillbaka in till några programm eller liknande. Jag har ingen kontroll över phonen längre. Den har fastnat och jag vet inte vad jag ska göra!!! Hjälp please!!:(
p.s har gått in på Itunes för att avinstallera cydia, men min iphone reagera inte. Fastnat , helt enkelt!!!
Någonting har definitivt gått snett. Håll ned Power och Home-knapparna samtidigt i 10 sekunder och den bör starta. Eventuelt kan du behöva återställa telefonen helt och hållt till 4.0 och sedan jailbreaka och ev. låsa upp den igen, notera dock att det inte finns några jailbreakverktyg för 3GS än, de beräknas komma under dagen eller i morgon
Tack för tipset!
Jag tryckte på knapparna och stängde av den. Den startade av sig själv och nu är allt som vanligt igen. Men jag undrar om den bara fastnade eller om det har med jailbreaket att göra…:o
@jillien 68827 wrote:
Tack för tipset!
Jag tryckte på knapparna och stängde av den. Den startade av sig själv och nu är allt som vanligt igen. Men jag undrar om den bara fastnade eller om det har med jailbreaket att göra…:o
Exakt samma sak hände mig och min kollega som båda har iPhone 3GS 3.1.3 jailbreakade med Spirit, efter att vi körde de där 6 uppdateringarna. Efter en forced reboot (HOME+POWER) så tog den typ 3 minuter för telefonen att boota men nu är allt normalt igen.
@chrisofsweden 68839 wrote:
Exakt samma sak hände mig och min kollega som båda har iPhone 3GS 3.1.3 jailbreakade med Spirit, efter att vi körde de där 6 uppdateringarna. Efter en forced reboot (HOME+POWER) så tog den typ 3 minuter för telefonen att boota men nu är allt normalt igen.
Samma här, verkar vara ett globalt problem.
Samma problem för mig, allt verkar fungera nu utom Cydia som står och tuggar på “Downloading packages” utan att det händer något
Kändes som det tog ovanligt lång tid att få liv i luren efter Cydia hänger sig och jag gjorde en forced reboot (HOME+POWER). Trodde det var kört ett tag…
lär vara en del som håller på och uppdaterar mm på cydia, samma problem här vad gällande det. “downloading packages……..”
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.