VNC till iphone

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone VNC till iphone

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 6

TJenare, har precis skaffat mig en iphone…. Har fixat VNC appen som gör att man kan fjärrstyra sin PC med luren.. Men jag får det inte att funka.. Nån som vet hur det går till?

Tack på förhand

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Vilken av apparna och lite mer specifikt – vad är det som inte fungerar? Att connecta eller att styra?

Edit: här finns en del tips
    https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/4770-se-din-iphone-skaerm-pa-pc%3Bn.html#post38479

Claude
    Member

jag hämtade VNC lite som var gratis på appstore, har även istallerat RealVNC på datorn. Det går inte att connecta. Misstänker att det är mitt trådlösa nätverk som stökar till det på nått sätt.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Det är troligen något ned portarna, kolla här:
    VNClite Guide – Mac Forums

kenjon
    Member
    Post count: 64

@claude 52306 wrote:

jag hämtade VNC lite som var gratis på appstore, har även istallerat RealVNC på datorn. Det går inte att connecta. Misstänker att det är mitt trådlösa nätverk som stökar till det på nått sätt.

Sitter du på samma logiska nätverk med bägge maskinerna, eller har du någon router/brandvägg emellan?

Claude
    Member

@kenjon 52332 wrote:

Sitter du på samma logiska nätverk med bägge maskinerna, eller har du någon router/brandvägg emellan?

jag har ju mitt modem och så har jag kopplat en trådlös D-link router till det.

Claude
    Member

Nu satte jag igång WIFI på Iphonen.. då funkade det… Men då funkar det väl bara när jag är innanför täckningen av mitt trådlösa eller?

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.