Wi-fi noob,

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Wi-fi noob,

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Member
    Post count: 56

Hejsan

detta är kanske en riktig korkad fråga, men men 🙂

När jag skall ut på nätet med min iphone
    så brukar de ploppa upp en liten ruta med

Välj ett WI-FI nätverk

martin
    pelle
    andreas etc..

de flesta har ett lås på sig,

men jag trycker avbryt och gör det jag skall göra
    om det är aftonbladet.blocket etc.. som jag skall in o kicka på

Skall jag surfa så som jag gör eller använda WIFI grejen

jag har Telia Mobil Prata på med Mobilsurf Extra

Kostar det extra om jag använder WIFI?

vad är för o nackdelar med surfa vanligt eller med WIFI?

bozz
    Member
    Post count: 1199

Wifi kostar inget extra alls.
    Wifi går vanligtvis mycket fortare

Robert Smith
    Member
    Post count: 115

@farhang 39686 wrote:

Välj ett WI-FI nätverk

martin
    pelle
    andreas etc..

de flesta har ett lås på sig,

Om du väljer ett utan lås så blir det din granne som får betala (men han/hon har troligen Fri nedladdning så det kostar inget)

Värre är det om du går in o surfar/laddar ned “olämpliga” mtrl via grannes IP 😉

hugorosenlund
    Member
    Post count: 97

dock har Iphone en gräns på hur mycket den kan behandla, Iphonen klarar max 3.6
    (läste detta på telias hemsida har jag för mig) MB/sec, oavsett ifall det är WiFi eller 3G. Mycket viktigt att veta, därför det är sjyst att ha en dator att surfa med.

Robert Smith
    Member

@hugorosenlund 39694 wrote:

dock har Iphone en gräns på hur mycket den kan behandla, Iphonen klarar max 3.6
    (läste detta på telias hemsida har jag för mig) MB/sec, oavsett ifall det är WiFi eller 3G. Mycket viktigt att veta, därför det är sjyst att ha en dator att surfa med.

?

Mobilsurf Extra passar dig som surfar med mobilen och vill använda Telias supersnabba surfzoner. Tjänsten passar dig som har en mobil med wlan-funktion som t. ex. Apple iPhone 3G. All typ av surf i mobilen ingår (i Sverige). Hastigheten är upp till 6 Mbit/s (turbo-3G) och upp till 22 Mbit/s i Telias surfzoner.

Lite bilder från bredbandkoll

hugorosenlund
    Member

@robert Smith 39695 wrote:

?

Mobilsurf Extra passar dig som surfar med mobilen och vill använda Telias supersnabba surfzoner. Tjänsten passar dig som har en mobil med wlan-funktion som t. ex. Apple iPhone 3G. All typ av surf i mobilen ingår (i Sverige). Hastigheten är upp till 6 Mbit/s (turbo-3G) och upp till 22 Mbit/s i Telias surfzoner.

Lite bilder från bredbandkoll

“Vid ett tillfälle fick jag dock 7,4 Mbit/s ned och 0,554 Mbit/s upp vilket får mig att tvivla på appens säkerhet eftersom det är snabbare än vad mobilen skall klara av enligt teknisk spec.” Står i första inlägget

dock så står det vidare att folk har fått upp emot 10 och sådant i hemnätverk o så. hmm…

Robert Smith
    Member

@hugorosenlund 39698 wrote:

“Vid ett tillfälle fick jag dock 7,4 Mbit/s ned och 0,554 Mbit/s upp vilket får mig att tvivla på appens säkerhet eftersom det är snabbare än vad mobilen skall klara av enligt teknisk spec.” Står i första inlägget

dock så står det vidare att folk har fått upp emot 10 och sådant i hemnätverk o så. hmm…

Med app syftar man på programmet bredbandskollen…

The first-generation iPhone hardware was quad-band GSM with EDGE; the second generation added UMTS with 3.6 Mbps HSDPA[17]; the third generation adds support for 7.2 Mbps

Med WLAN/surfzoner blir hastigheten högre…(edit beroende på vad du betalar)

hugorosenlund
    Member

Precis vad jag hade i baktanken!
    Ja! då stämmer ju de de sa på det forumet!

Tack för svaret!

Farhang
    Member

Så nu är min fråga
    hur fixar jag en WIFI connection`?

carpe
    Member
    Post count: 904

Köp en trådlös router till hemmet.

Robert Smith
    Member

@farhang 40268 wrote:

Så nu är min fråga
    hur fixar jag en WIFI connection`?

Du måste ha tillgång till ett vanligt bredband (och en trådlös router) antingen hemma, jobbet, grannen (se ovan) eller någon hot-spot via telia lr telenor.

Farhang
    Member

@robert Smith 40273 wrote:

Du måste ha tillgång till ett vanligt bredband (och en trådlös router) antingen hemma, jobbet, grannen (se ovan) eller någon hot-spot via telia lr telenor.

aha, trodde att man kunde bara skapa “ett konto” på nån nätverk o sen va de bara o rulla vidare
    har vanlig modem hemma, så det blir nog att jag får surfa som jag brukar göra med iphonen, 3g eller va de nu heter

Robert Smith
    Member

@gugl1234 40315 wrote:

IQ Test EU – Vi testar IQ i EU

Kan någon admin radera detta. Länk till en bluff sida… Vill man göra riktiga IQ tester är det Mensa Sverige som gäller.

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.