Wi-FI problem med iPhone 4

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Wi-FI problem med iPhone 4

Viewing 17 posts - 1 through 17 (of 17 total)
  • Author
    Member
    Post count: 52

Har jäkligt svårt att få igång WiFi på min iPhone. Jag hittar alltid nätverket men får upp en ruta “går ej att ansluta till nätverket”. Som sagt funkar ibland och ibland inte. Kan tillägga att min tjejs HTC funkar det hela tiden, samt min bärbara dator.

Har kört jailbreak sen dag nr 2 så jag vet inte om det kan bero på det? Kan jailbreak påverka wifit?

Tacksam för svar!

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Jag hade också problem med min 4:a mot Dlink DIR-655 men det lossnade efter ett tag. Bästa botemedlet verkar annars vara att resetta routern till fabriksinställningar och börja om på ny kula

Linus
    Member

@freebo 73599 wrote:

Jag hade också problem med min 4:a mot Dlink DIR-655 men det lossnade efter ett tag. Bästa botemedlet verkar annars vara att resetta routern till fabriksinställningar och börja om på ny kula

Typiskt att jag har exakt den routern… Köpte denn inför mitt iPhone köp. Jaja jag antar att jag får leva med det? Är verkligen wifit så “dåligt” på iPhone?

Du tror inte det har någonting med JB att göra?

Freebo
    Member

Min var inte ens JBad när problemet uppstod, jag connectade ett par ggr och till slut lossnade det som sagt. Min hängde vid Ansluter-skärmen men jag såg wifi-symbolen så jag cancellerade anslutningsförsöket och allt rullar på bra sedan dess.

iPhone är känslig vad gäller routers, det finns en tsunami av trådar i andra forum och även här

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Värt att tillägga är att problemen kan bero på krypteringsinställningar
    Prova de okika som erbjuds
    Wep
    Wpa
    Wpa2
    Wpa och wpa2

Linus
    Member

Jag har testat med lite olika inställningar där också. Funkar klockrent ibland men ibland inte alls. Känns lite som lotteri. Det konstiga är att min iPhone alltid hittar mitt nätverk och jag har alltid full signal. Tror bi det beror på min dlink dir-655?

Smisken
    Member
    Post count: 130

@linus 73734 wrote:

Jag har testat med lite olika inställningar där också. Funkar klockrent ibland men ibland inte alls. Känns lite som lotteri. Det konstiga är att min iPhone alltid hittar mitt nätverk och jag har alltid full signal. Tror bi det beror på min dlink dir-655?

Har det funkat fint på 3gs innan? Skall med köpa iphone 4 snart och kör med dir 655 har aldrig varit problem innan med varken dator telefonen eller ipads =)

iPhoneReservdelar.se
    Member

Troligtvis så funkar inte iphone så bra med just den modellen

Linus
    Member

@smisken 73739 wrote:

Har det funkat fint på 3gs innan? Skall med köpa iphone 4 snart och kör med dir 655 har aldrig varit problem innan med varken dator telefonen eller ipads =)

Har inte haft någon iPhone innan.
    @iPhoneReservdelar.se 73740 wrote:

Troligtvis så funkar inte iphone så bra med just den modellen

Alltså det är ju typiskt, jag köpte enbart denna får att ha till min nya iPhone 4. Får se om jag kan returnera den.

Vad ska man ha istället. Finns det någon router som är “iphone 4 säker” ?

Freebo
    Member

@linus 73753 wrote:

Har inte haft någon iPhone innan.

Alltså det är ju typiskt, jag köpte enbart denna får att ha till min nya iPhone 4. Får se om jag kan returnera den.

Vad ska man ha istället. Finns det någon router som är “iphone 4 säker” ?

Apples egna har visat sig vara skottsäkra, fortsätt dock att testa för min fungerar nu klockrent mot både iPhone 3G, 3GS, 4:an och iPad 🙂

Linus
    Member

@freebo 73754 wrote:

Apples egna har visat sig vara skottsäkra, fortsätt dock att testa för min fungerar nu klockrent mot både iPhone 3G, 3GS, 4:an och iPad 🙂

Ok tack för hjälpen. jag kan ju testa ett tag till och se om det funkar bättre. Tex just nu funkar det perfekt. Vad kör du för säkerhet?

iPhoneReservdelar.se
    Member

Prova att låsa kanal till 6 eller 11
    Prova olika modes b g n
    Prova att uppdatera firmware i den
    @freebo
    Vilken firmware kanal samt kryptering kör du på din?

Freebo
    Member

channel 13
    Auto (WPA/WPA2)

mkdk
    Member
    Post count: 4

@linus 73591 wrote:

Har jäkligt svårt att få igång WiFi på min iPhone. Jag hittar alltid nätverket men får upp en ruta “går ej att ansluta till nätverket”. Som sagt funkar ibland och ibland inte. Kan tillägga att min tjejs HTC funkar det hela tiden, samt min bärbara dator.

Har kört jailbreak sen dag nr 2 så jag vet inte om det kan bero på det? Kan jailbreak påverka wifit?

Tacksam för svar!

Hej LINUS
    jag köpte IPhone4 nu, jag hade HTC innan, jag har samma problem som du hade, HTC och bärbara datorn fungerar med d-link (wi-fi) men inte IPhone. Det finns nätverk men det går inte koppla upp det. Jag köpte airport extreme men det hjälpte inte det samma problem.
    Jag har inte kört jailbreak.
    undrar om har hittat någon lösning. tack

mkdk
    Member

@linus 73591 wrote:

Tacksam för svar!

Jag glömde skriva att den fungerar på jobbet utan problem. på jobbet har vi tele2, min abonnemang också tele2. men inte hemma (internet).

mkdk
    Member

@linus 73591 wrote:

Tacksam för svar!

hej linus
    har du hittat någon lösning, jag har också samma problem.

mkdk
    Member

kan någon hälpa mig med wi-fi inställningar, telefonen hittar nätverk men det går inte ansluta.

Viewing 17 posts - 1 through 17 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.