Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › WinSCP
-
AuthorPosts
-
Hejsan, Kan inte ansluta till winscp:( får upp felmeddelandet “server unexpectedly closed network connection” Det fungerade första gången jag gjorde det men inte därefter. Kan de vara min router som strular? Skriver rätt ip jag får utav iphone och användarnamn och lösen. Någon som kan hjälpa?
Måste bara skaffa svenskt tangentbord! Kanske finns de något annat sett att fixa detta utan att använda winscp?
:::::EDIT:::::
Ni med samma problem gör som jag, Detta löstes genom att återställa iphonen i iTunes! lås upp telefonen igen. Installera först Community Sources sedan BDS Subsystem och därefter openSSH. via installern såklart!
Har du installerat BSD Subsystem och OpenSSH som finns under Installer?
(Tydligen har du gjort det eftersom det fungerade första gången).
Många som klagar på det här, vet faktiskt inte vad problemet är.
Hoppas någon annan kan svara på det.
Får googla lite sålänge.
Oregistrerade
March 16, 2008 at 21:22Post count: 0Ja jag har installerat både de programen.
Jag har också lite småstrul med WinSCP, känns som det är jävligt ostabilt, ibland lägger det bara av när man för över filer och så…
Funkar internet bra i övrigt på iphonen?
Ingen brandvägg som ligger och stör?
Kollat så att inte ip har ändrat sig?Till Schibbylicious
Skulle gissa på att dit fel kan ligga i att telefonen går till sleepläget som den gör med normala iställningar när du inte har rört skärmen inom 2 min. När den går till sleepläget så kopplas nätet ner, du kan istalera insomnia som gör att när dem står på on så forsätter internet att gå som vanligt under sleppläget
Jag kört winscp men programet fryser ofta för mig. Jag rekommenderar att köra Filezilla istället!
Finns att ladda hem här:
http://filezilla-project.org/download.php?type=client
// h
Ett annat tips är att ta bort Auto-Lock, d.v.s auto knapplås. För annars avbryts processen mitt i allt.
Prova med statisk IP, annars kan det vara något i din router. Har inte råkat ut för det själv dock.
En sökning på Google kanske ger något?
tack för alla tips! Men inget hjälper. 🙁 hittar inget på google häller
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.