10 Dagar utan Iphone.

Front page Forums Övriga ämnen 10 Dagar utan Iphone.

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • Author
    Member
    Post count: 97

Som ni förstår.

Efter att ha använt Iphonen konstant nu ett år (Ny användare). Har USB-Kontakten skadat plasten runt dockan. Så jag pratade med personalen och de höll med att det kunde gå på garantin.

Iallafall, med en vecka kvar på garantin så lämnar jag inte det och får en ROSA Huawei telefon med responstid som en bakfull fjortis, med sms, bilder och telefonnummer från tidigare ägare(!). det var en kul läsning en sekund innan jag blåste telefonen.

Nu till det svåra.
    Tio dagar utan en Smartphone, utan allt de där snabba o enkla som man har vant sig med.
    Hur gör man?! 😀

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

köp dig en gammal klassisk 3210! o förundra dig om hur folket kunde överleva på den tiden ;p

SomethinG
    Member
    Post count: 363

@hugorosenlund 72625 wrote:

Som ni förstår.

Efter att ha använt Iphonen konstant nu ett år (Ny användare). Har USB-Kontakten skadat plasten runt dockan. Så jag pratade med personalen och de höll med att det kunde gå på garantin.

Iallafall, med en vecka kvar på garantin så lämnar jag inte det och får en ROSA Huawei telefon med responstid som en bakfull fjortis, med sms, bilder och telefonnummer från tidigare ägare(!). det var en kul läsning en sekund innan jag blåste telefonen.

Nu till det svåra.
    Tio dagar utan en Smartphone, utan allt de där snabba o enkla som man har vant sig med.
    Hur gör man?! 😀

jag vet hur du känner det 🙂 , jag hade en 3gs som jag lämnade in på service, jag fick en skit låne telefon. det slutade med att jag blev desperat och gick och ställde mig i kön för Iphone 4 ^^ stod i 19timmar för att vara garanterad en telefon. och vad tror du händer samma dag jag köpt den?
    jo jag får ett sms från TELIA att jag kan hämta ut en ny 3gs på Garantin och behövde bara lämna tillbaka lånetelefonen 🙂 . Så nu sitter jag med min Iphone 4 så fick tjejen låna min 3gs ^^

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Jag var utan iPhone i 30 dagar, sålde 3GS i väntan på 4an. Den jobbigaste perioden på länge men utan smartphone släppte mikrostressen allteftersom och det blev mindre irritterande att inte kunna twittra, maila, surfa, FBa. Nu är 4an i min hand och jag trivs igen med att jaga mellan ikonerna i tid och otid.

Jag går aldrig tillbaka till en fjortisfån igen, inte ens en rosa

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Jag kommer nog ha iphone tills jag dör eller Apple går i konkurs. Att leva utan en jailbreakad iphone är svårt men hela iphonen.

Wester
    Member
    Post count: 200

Ja och jag har fortfarande min 3G som är seg som knäck. Vetefan om jag ska uppdatera till 4.0 eller 4.0.1 nu när det ändå finns jailbreak (rädd för att den ska bli ännu segare)

Väntar på att den vita ska komma istället så man köper den 🙂 Frågan är bara när den kommer 🙁 Sen så hoppas man den kanske kommer innan apple stänger igen en massa nyttiga exploits så jailbreak inte funkar 🙁

hugorosenlund
    Member

Mår dock lite bättre nu när ja fick mailen att fungera i den!
    men satan va sakta den är! Är ju hutlöst långsam!

Och skit va roligt vanligt abc def …. tangentbord är !
    Glömt bort det helt!

Dock så ska ja se hur länge batteritiden är på en sådan, tror knappt ja kommer ladda den på en vecka eller två.

På tal om Sim kortet, verkar som om mitt är lite för “nytt” för ett gammal telefon. fick konstiga felmeddelanden när jag testade förut.
    Ska testa vidare imorgon. har en gammal sony ericsson som duger fortfarande. (Svart iallafall).

bozz
    Member
    Post count: 1199

Före jag fick min första iphone brukade jag trycka på skärmen på min gamla sony eriksson samtidigt som jag rörde på joysticken, då fick man en (svag) känsla av att man hade en iphone 😀 Det kanska är nåt att satsa på?

hugorosenlund
    Member

Nyhet!
    Jag får en splitterny telefon på garantin!
    HUA!

Kunde inte gått bättre!

vossen
    Member
    Post count: 1457

Jag sitter själv och väntar på att apple ska skicka min iphone från england. De ska skicka den 23:e, tills dess har inte jag någoniphone eftersom att jag sålde min 3GS för att betala 4:an… Det suger utan iPhone

SomethinG
    Member

@hugorosenlund 73402 wrote:

Nyhet!
    Jag får en splitterny telefon på garantin!
    HUA!

Kunde inte gått bättre!

både för o nackdelar, hade du sparade SHSH filer så är dom värdelösa om du får en ny telefon , men jag förstår dig 🙂 jag fick oxå en ny 3gs för 1 vecka sen. men den använder jag dock inte eftersom jag har Iphone 4

hugorosenlund
    Member

Kör “ren” telefon, alltså ingen jailbrake!

Men nu blir man lite mer intresserad för att man har läst så mycket om det.
    Har läst alla forumsinlägg och ser bilder på hur det “kan” se ut!
    Och lite pirrigt blir det att ta fram sina kunskaper och leka.

Dock hade jag en sådan telefon som man kunde jailbraka, firmware eller va de nu va.
    Ingen aning vilken version jag får ut. (Kan vara så att det inte spelar någon roll längre, men spara denna tråd från denna diskussionen).

SomethinG
    Member

@hugorosenlund 73425 wrote:

Kör “ren” telefon, alltså ingen jailbrake!

Men nu blir man lite mer intresserad för att man har läst så mycket om det.
    Har läst alla forumsinlägg och ser bilder på hur det “kan” se ut!
    Och lite pirrigt blir det att ta fram sina kunskaper och leka.

Dock hade jag en sådan telefon som man kunde jailbraka, firmware eller va de nu va.
    Ingen aning vilken version jag får ut. (Kan vara så att det inte spelar någon roll längre, men spara denna tråd från denna diskussionen).

beror på när du får den nya telefonen, men får du den rätt snart bör du få 4.0.1 på den, och då kan du testa JB den .. tro mig telefonen blir som en annan med JB.

hugorosenlund
    Member

Ja, nu har jag ju haft en ren telefon i ett år! TOKNÖJD!

Ska se över sånt där inom sinom tid.
    Låter ju som att de flesta på forumet har attityden “vadå? haru inte jailbrakeat?”

TruB
    Member
    Post count: 476

jag har inte heller gjort det, och lär inte heller göra det, ointressant bara

SomethinG
    Member

@trub 73489 wrote:

jag har inte heller gjort det, och lär inte heller göra det, ointressant bara

säg det är ointressant först du har testat och ser vad du kan göra med din telefon!

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.