Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › 1002 error vid återställning
-
AuthorPosts
-
Är det någon här som har lyckats att återställa sin Iphone som haft 1002 error?
Det började med att telefonen sade att den ej var aktiverad i helgen.
Jag startade om den och då var den aktiverad igen sa den???
Efter det tappade den bort täckningen, och sade att den var tvungen att återställas. Men när jag väljer att återställa den så fastnar den på 99% i ca. 10min och sedan får jag detta 1002 error.Läst på många olika forum men ingen verkar få detta fel fixat.
Denna telefon har varit jailbreakad med Blackra1n och Blacksnow, men funkat bra tills nu.Har nyaste Itunes, nyaste firware etc. Undrar om man får en ny telefon av Apple eller om dom skyller på jailbreak :rolleyes:
@zidewinder 52398 wrote:
Är det någon här som har lyckats att återställa sin Iphone som haft 1002 error?
Det började med att telefonen sade att den ej var aktiverad i helgen.
Jag startade om den och då var den aktiverad igen sa den???
Efter det tappade den bort täckningen, och sade att den var tvungen att återställas. Men när jag väljer att återställa den så fastnar den på 99% i ca. 10min och sedan får jag detta 1002 error.Läst på många olika forum men ingen verkar få detta fel fixat.
Denna telefon har varit jailbreakad med Blackra1n och Blacksnow, men funkat bra tills nu.Har nyaste Itunes, nyaste firware etc. Undrar om man får en ny telefon av Apple eller om dom skyller på jailbreak :rolleyes:
Här kan du läsa…
Varningsmeddelanden vid uppdatering och återställning av iPhone och iPod touchVet ej om det löser problemet, men själva 1002 error står där iaf.
Har du verkligen iTunes 9.0.2 och försöker återställa till fw 3.1.2? Jag tycker du skall gå tillbaka med telefonen, om du inte orkar eller vill testa så ladda ned QuickPwn från iPhone Downloads
Kör en Restore och invänta 1002 error
Tryck Ok
Starta QuickPwn. Följ instruktionerna som i korthet innebär att du skall klicka på OK för att starta om telefonen.När den startat om, stäng med QuickPwn och öppna iTunes. Nu borde din telefon vara ok igen men som sagt, gå tillbaka med den
@yugoboy 52399 wrote:
Här kan du läsa…
Varningsmeddelanden vid uppdatering och återställning av iPhone och iPod touchVet ej om det löser problemet, men själva 1002 error står där iaf.
Hade redan kollat in detta på engelska siten och det hjälpte föga.
@freebo 52400 wrote:
Har du verkligen iTunes 9.0.2 och försöker återställa till fw 3.1.2? Jag tycker du skall gå tillbaka med telefonen, om du inte orkar eller vill testa så ladda ned QuickPwn från iPhone Downloads
Kör en Restore och invänta 1002 error
Tryck Ok
Starta QuickPwn. Följ instruktionerna som i korthet innebär att du skall klicka på OK för att starta om telefonen.När den startat om, stäng med QuickPwn och öppna iTunes. Nu borde din telefon vara ok igen men som sagt, gå tillbaka med den
Jo jag har nyaste Itunes och nyaste fw. Gick till polaren och testade på hans dator. Samma fel.
Det där med Quickpwn har jag också testat. Problemet är att det programet ej känner av telefonen. Drog tom. ut usb och koppla in, men QuickPwn reagerade inte ens.Får gå tillbaka till Telia och be om en ny telefon tror jag. Hoppas dom bara inte får igång den för dom gillar säkert ej om moddade Iphones 😉
….anledningen till att jag aldrig skulle jailbreaka något.. Fan så lite tjänar jag inte så jag inte har råd med två tre apps i månaden för 7/15:- 🙂
@hinther 52712 wrote:
….anledningen till att jag aldrig skulle jailbreaka något.. Fan så lite tjänar jag inte så jag inte har råd med två tre apps i månaden för 7/15:- 🙂
Du verkar tillhöra den lilla skaran som tror att jailbreak är synonym med “pirat material” och crackade apps. Om du har läst runt i forumet så ser du att det mesta är om tredjeparts applikationer och modiferingar och inget av det har med “crack” att göra.
Finns det apps för Jailbreakade iphones som inte finns till telefoner utan Jailbreak?
@hinther 52879 wrote:
Finns det apps för Jailbreakade iphones som inte finns till telefoner utan Jailbreak?
Ehh ja, på en höft sisådär 5000 apps. Du tror väl inte folk JBar enbart för att byta tema? Iaf jag vill bygga min telefon som JAG vill ha den, inte som Apples ingenjörer säger att den skall vara
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.