Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › 2.2.1 – iPhone 3G
-
AuthorPosts
-
Som ni kanske har hört så har de kommit ut en ny iPhone 3G software nämligen 2.2.1.
Dev-Team har skrivit på sin blogg att man inte ska uppdatera sin BB för att yellowsn0w inte funkar med den nya BB, däremot så kan man uppdatera iPhonen och behålla samma BB…@dixet 23858 wrote:
Som ni kanske har hört så har de kommit ut en ny iPhone 3G software nämligen 2.2.1.
Dev-Team har skrivit på sin blogg att man inte ska uppdatera sin BB för att yellowsn0w inte funkar med den nya BB, däremot så kan man uppdatera iPhonen och behålla samma BB…Hur å var hittar man den custom FW utan basband ?
Pd
@dixet 23858 wrote:
Dev-Team har skrivit på sin blogg att man inte ska uppdatera sin BB för att yellowsn0w inte funkar med den nya BB, däremot så kan man uppdatera iPhonen och behålla samma BB…Hur å var hittar man den custom FW utan basband ?
Pd
@paledaddy 23920 wrote:
Hur å var hittar man den custom FW utan basband ?
Pd
Vi får vänta det finns alltid andra vägar att gå 😛 fast en iPhone utan breake är ingen bra lur tycker jag…
@paledaddy 23920 wrote:
Hur å var hittar man den custom FW utan basband ?
Pd
Vi får vänta det finns alltid andra vägar att gå 😛 fast en iPhone utan breake är ingen bra lur tycker jag…
Jag har råkat och uppdatera den till 2.2.1, jag har försökt och ta bort genom återställa och radera all inehåll på iphonen men det står fortfarande samma version och jag kan inte köra quickpwn för att jailbreaka den igen.
Hjälp snälla, vad ska jag göra??
@mekke 25764 wrote:
Skaffa senaste QuickPwn 😉
Jag har gjort det men det fungerar inte. Jag försöker göra som den här guiden:
Downgrade firmware 2.2.1 to 2.2
Men jag har fastnat på:
* In the Summary Tab, Hold down Option and press the “Restore” button. If you are using Windows hold down Shift and press the Restore button. (This is an important step as just pressing the “Restore” button will result in restoring your iPhone with the latest firmware which is firmware 2.2 currently, by holding down Option in case of Mac or Shift in case of Windows, allows you choose the firmware file that you want to downgrade to.)
Jag förstår inte vad jag ska göra alltså i vilken program ska jag hålla ned shit osv?
@bb999 25766 wrote:
Jag har gjort det men det fungerar inte. Jag försöker göra som den här guiden:
Downgrade firmware 2.2.1 to 2.2
Men jag har fastnat på:
* In the Summary Tab, Hold down Option and press the “Restore” button. If you are using Windows hold down Shift and press the Restore button. (This is an important step as just pressing the “Restore” button will result in restoring your iPhone with the latest firmware which is firmware 2.2 currently, by holding down Option in case of Mac or Shift in case of Windows, allows you choose the firmware file that you want to downgrade to.)
Jag förstår inte vad jag ska göra alltså i vilken program ska jag hålla ned shit osv?
I iTunes. Men om du nedgraderar till 2.2 är din telefon obrukbar. 2.2 funkar bara med BB 02.28.00 och tidigare, men man kan inte nedgradera BB 🙁 Så du är fast med 02.30.03 😉
@mekke 25768 wrote:
I iTunes. Men om du nedgraderar till 2.2 är din telefon obrukbar. 2.2 funkar bara med BB 02.28.00 och tidigare, men man kan inte nedgradera BB 🙁 Så du är fast med 02.30.03 😉
Hur gör jag i iTunes finns det några screenshoots eller videos som visar det?
Vad är lösningen då för att låsa upp min iphone nu då den är version 2.2.1 ?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.