2.2.1 med Simadapter

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 59

Hej! jag har varit inaktiv på forumet sedan iphone 3gn släpptes i stort sett,
    nu har jag dock en fråga….

Jag kör nu med Ismartsim och fw 2.1 (har aldrig haft några problem alls med simadaptern)

nu har jag märkt att man inte kan installera vissa nya apps(antar att det är för att jag har 2.1 och inte 2.2.1 )

finns det någon simadapter som klarar av 2.2.1?
    Om inte, finns det något som tyder på att det kommer att komma?

jag vill hälst inte använda mig utav yellowsnow då allt jag strävar efter är att ha garantin kvar 🙂

Tacksam för svar!

Mekke
    Member
    Post count: 2271

@freeride00 25236 wrote:

Hej! jag har varit inaktiv på forumet sedan iphone 3gn släpptes i stort sett,
    nu har jag dock en fråga….

Jag kör nu med Ismartsim och fw 2.1 (har aldrig haft några problem alls med simadaptern)

nu har jag märkt att man inte kan installera vissa nya apps(antar att det är för att jag har 2.1 och inte 2.2.1 )

finns det någon simadapter som klarar av 2.2.1?
    Om inte, finns det något som tyder på att det kommer att komma?

jag vill hälst inte använda mig utav yellowsnow då allt jag strävar efter är att ha garantin kvar 🙂

Tacksam för svar!

Om du vill ha garantin tillbaka efter jailbreak är det ju bara att återställa :confused:

Robert L
    Member
    Post count: 403

Säger som Mekke, men annars skall Rebelsim klara 2.2.1 enligt dem själva.

freeride00
    Member

är det möjligt att bara uppgradera firmware till 2.2.1 och låta basebandet va för att sedan kunna gå tillbaks till 2.1?
    Fungerar yellowsnow på 2.2.1 annars, samt kan man återställa den (och få tillbaks garantin) efter att man har installerat yellowsnow?

Kungen
    Member
    Post count: 985

Du kan ha en custom firmware (fråga Mekke;)) med 2.2s baseband. Yellowsn0w funkar inte med 2.2.1s baseband. Annars är det bara återställa och få tebax garantin 😛 Notera att du inte kan nedgradera till 2.1 när du väl uppgraderat till 2.2:)

freeride00
    Member

okej! det finns inget så man behåller 2.1, så jag kan köra med min gamla simadapter?

jag hörde att man kunde ha nån custom file som bara uppgraderade till 2.2 utan att ta med baseband filerna…

finns det? eller har jag kanske drömt?

en fråga till är om telia kommer låta en låsa upp sin telefon(på lagligt vis) nån gång?

Mekke
    Member

@freeride00 25267 wrote:

okej! det finns inget så man behåller 2.1, så jag kan köra med min gamla simadapter?

jag hörde att man kunde ha nån custom file som bara uppgraderade till 2.2 utan att ta med baseband filerna…

finns det? eller har jag kanske drömt?

en fråga till är om telia kommer låta en låsa upp sin telefon(på lagligt vis) nån gång?

1. Ja, kolla på fråga två 🙂

2. Jo, men jag minns inte rikigt var… Sök 🙂

3. Ja, ett år efter att man köpt kan man låsa upp för 300 kr 😉

freeride00
    Member

Kan jag lägga in yellowsnow nu och sen när 1 år har gått, ta bort yellowsnow(utan spår från det) och låsa upp den och ha den fullt “laglig” så man kan uppdatera den som man vill i itunes?

Mekke
    Member

Ja, precis så 😉

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.