2 onda ting om Iphone4

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone 2 onda ting om Iphone4

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 51

Köpte min IPhone förra veckan, tycker den är grym, men en sak jag inte fattar som gör mig sur är, varför finns det ingen knapp där man kan ta bort bilder man lagt till i mobilen? (detta fenomen gör mig riktigt sur över mobilen)
    😮
    bilder jag tagit med digitalkamera ->>> synkat med iTunes in i mobilen ->>> vill plocka bort några av bilderna från det album jag lagt till, men icke, går inte ta bort dom i mobilen utan man måste “synka” om dom i iTunes, det roliga i sej är att jag inte ser namnet på bilderna i iTunes inte heller hur bilderna ser ut, bara vad bildmapparna heter, och jag vill ju inte ta bort alla bilder alltså en hel mapp?
    😡

mitt andra fenomen är att när jag drar in ett musik album jag rippat, drar in detta i itunes och det börjar synka över till iphone, så gör mobilen dubletter av låtarna, så när jag sedan går in i mobilen och väljer albumet jag synkat så har jag 2 par av alla låtar i alla album??? (kan tillägga att jag aldrig valt iTunes att söka i min dator efter musik då jag har all musik på ett 64gb usb minne)
    😡

Någon som kan hjälpa till mig antingen det ena eller det andra? blir galen varför man inte lägger till en “delete/radera” funktion i bildmappen för de bilder man vill ta bort, bortsett från att det bara finns den funktionen om man tagit bilderna själv med iphone kameran annars inte? 😡

TruB
    Member
    Post count: 476

Alla album jag har på min telefon ligger i en map bara gjord för iphone, vill jag ta bort nån eller lägga till så gör jag det i mappen, och sen synkar.
    Dubletter med musiken vet jag inte, kanske för tidigt för mig att förstå problemet.

firstzealot
    Member

@trub 82844 wrote:

Alla album jag har på min telefon ligger i en map bara gjord för iphone, vill jag ta bort nån eller lägga till så gör jag det i mappen, och sen synkar.
    Dubletter med musiken vet jag inte, kanske för tidigt för mig att förstå problemet.

du menar du har en mapp på datorn avsedd för iphone där du har lagt in alla dina bilder i olika album(mappar) och synkat med iphone, och om du sedan tar bort ett album i mappen och synkar om så försvinner det från mobilen?

tycker man borde kuna ta bort enskilda bilder i mobilen istället för att krångla med att koppla den till datorn och ta bort bilden på datorn och synka om…

aldrig några sådanna problem med gammal hederlig sony ericsson :confused:

TruB
    Member
    Post count: 476

gammal hederlig sony ericsson fungerar ju lite annorlunda, men om du föredrar hur SE gör saker och ting så finns det inget som stoppar dig för att byta.
    tycker du jag är jobbig? se det som en sanning. du får anpassa dig till vad det än du köper, för allt funkar inte helt som kanske du vill.

firstzealot
    Member

@trub 82872 wrote:

gammal hederlig sony ericsson fungerar ju lite annorlunda, men om du föredrar hur SE gör saker och ting så finns det inget som stoppar dig för att byta.
    tycker du jag är jobbig? se det som en sanning. du får anpassa dig till vad det än du köper, för allt funkar inte helt som kanske du vill.

kasst ändå att man inte lagt till en “ta bort” funktion i bildmappen för de bilder man vill slänga, det är ju som att gå tillbaka till stenåldern – att göra saker än mer komplicerade än de är:laugh:

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.