2G 3.1.3 Söker….. Hjälp!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak 2G 3.1.3 Söker….. Hjälp!

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 7

Hej!

Jag har haft problem med att låsa upp min iphone 2g i en vecka nu, först gick det inte att stoppa in mitt cim kort i mobilen, men nu har jag lyckats med det och installerat Cyndia och lagt till UltraSn0w. Har även BootNeuter

Men nu återstår ett till problem!

När jag stoppar in mitt Comviq CIM står det att telefonen söker… Men inget mer, jag kommer inte åt mitt CIM kort och vet inte hur jag ska fortsätta härifrån.

Kan nån hjälpa mig från steg 1 eller kanske hörifrån jag redan är?

Mvh Don

muffins
    Member
    Post count: 1906

@donmaz 79500 wrote:

Hej!

Jag har haft problem med att låsa upp min iphone 2g i en vecka nu, först gick det inte att stoppa in mitt cim kort i mobilen, men nu har jag lyckats med det och installerat Cyndia och lagt till UltraSn0w. Har även BootNeuter

Men nu återstår ett till problem!

När jag stoppar in mitt Comviq CIM står det att telefonen söker… Men inget mer, jag kommer inte åt mitt CIM kort och vet inte hur jag ska fortsätta härifrån.

Kan nån hjälpa mig från steg 1 eller kanske hörifrån jag redan är?

Mvh Don

Är det ett 3G kort du använder eller ej?

DonMaz
    Member

@muffins 79556 wrote:

Är det ett 3G kort du använder eller ej?

Aa använder 3G kort.

muffins
    Member

Har det funkat tidigare med 3G-kort? Du vet om att den telefon du har, är tillämpad för gsm.

DonMaz
    Member

Använde 3G kort innan, Är problemet det? ska man bara fixa en vanligt Sim-kort?

muffins
    Member

@donmaz 79644 wrote:

Använde 3G kort innan, Är problemet det? ska man bara fixa en vanligt Sim-kort?

Om du har använt ett 3G-kort innan och det har funkat så ligger problemet säkerligen inte i det.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.