2g <-> 3g ej automatiskt

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone 2g <-> 3g ej automatiskt

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 12

Hej.
    Har ett irriterande problem som kanske någon har en lösning till.
    Använder en 3g med 2.2 jailbreakad, använder comviq och också då givetvis yellowsn0w. Har alltid haft samtal som bryts ofta (efter 10-20 sec) när jag kör på 3g nätet. Provade att stänga av 3g och bara köra via 2g och då fungerar samtal precis som det ska utan att det bryts. Problemet är ju att varje gång jag vill surfa måste jag sätta igång 3g. Detta i sej är ju inget problem, en slide och ett tryck på sbtools, om det inte varit så att telefonen inte klarar av att hitta nät automatiskt.
    När jag sätter igång 3g kommer medelandet upp om att jag tappat nät. Väljer jag ignorera får jag ingen service och alltså inte heller någon mottagning. Går jag in i inställningar står den o harvar i upp till en minut innan den säger att den inte hittar några nät. Jag går då ett steg tillbaka och sen in och söker nät igen. Har jag tur så får jag efter ytterligare 1 minut upp listan med operatörer där jag kan välja Sweden 3g och då fungerar allt som det ska. När jag sen vill ringa igen och då måste byta tillbaka till 2g så får jag upprepa hela omständiga och tidskrävande procedur en gång till.
    Jag har frisurf på mitt abbonemang, men eftersom det är ett sånt meck att byta mellan 2g och 3g så blir det ofta att jag drar mig för att surfa. Och utan det skulle jag nästan kunna ha nån annan mobil.
    Om nån har någon lösning är jag evigt tacksam 🙂

Edit: Denna post ska antagligen ligga i jailbreak tråden antar jag.

Miche
    Participant
    Post count: 358

Usch det låter riktigt omständigt!
    Här funkar det med den enkla metoden. Så jag undrar hur det lyckats bli så knasigt för din del.

Har du några fler program utöver sbtools som kan sätta på och stänga av 3g? Tänkte om du kan prova avinstallera något av dom i så fall för att se om det är därför det blir sådär omständigt för din del!

Rob
    Member
    Post count: 12

Nej använder inga andra program som har den funktionen. Funderar på om det kan vara något hårdvarufel med mobilen, som att antennen till 3g eller dylikt kan vara skadad. Det är ju inte heller så att jag bor ute på landet så att det skulle vara problem med sändning/mottagning. Problemet är likadant mitt inne i stan (göteborg).

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.