3.0 till 3.1.2

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 57 total)
  • Author
    Member
    Post count: 111

Kan man Uppdatera 3.0 direkt till 3.1.2 låsa upp den normalt?

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

ja…

BenjaminE
    Member

@ponyboy 47393 wrote:

ja…

finns det någon guide om det ?

r_o_n
    Member
    Post count: 658

Ska du jailbreaka den “på riktigt” så låt bli 3.12

Freebo
    Member
    Post count: 4365
    Ponyboy
    Member

@benjamine 47394 wrote:

finns det någon guide om det ?

iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar och låser upp din iPhone 3G, 3GS med BlackSn0w [Windows]

@r_o_n 47397 wrote:

Ska du jailbreaka den “på riktigt” så låt bli 3.12

Vad menar du med på riktigt? Kan du förklara dig närmare?

r_o_n
    Member

@ponyboy 47402 wrote:

iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar och låser upp din iPhone 3G, 3GS med BlackSn0w [Windows]

Vad menar du med på riktigt? Kan du förklara dig närmare?

Eftersom denna JB inte känns “riktig”…

Ponyboy
    Member

@r_o_n 47411 wrote:

Eftersom denna JB inte känns “riktig”…

Det var ingen närmare förklaring. Om du ska varna folk för att inte uppdatera till 3.1.2 och jailbreaka bör du ha en bättre förklaring än att “det inte känns riktig”. Det finns absoulut ingen fördel med de föregående jailbreaken, har jag fel så får du förklara det lite tydligare för mig.

Erkawiou
    Member
    Post count: 4

Jag jailbreaka nyss min och kan nu inte ringa, står bara “Ingen Service”
    Vad kan jag göra?

r_o_n
    Member

@erkawiou 47416 wrote:

Jag jailbreaka nyss min och kan nu inte ringa, står bara “Ingen Service”
    Vad kan jag göra?

Vad jag läst så har en del fått det att funka genom att göra om JB igen.

unlock blackra1n rc3 no service – iPod touch Fans forum

BenjaminE
    Member

Ska man uppdatera den elle inte?
    Men kan man uppdatera den till 3.1 helt utan problem?

Ponyboy
    Member

@benjamine 47424 wrote:

Ja du kan uppdatera, det har hela världen gjort. Följ denna guide så ska allt funka.

r_o_n
    Member

@ponyboy 47415 wrote:

Det var ingen närmare förklaring. Om du ska varna folk för att inte uppdatera till 3.1.2 och jailbreaka bör du ha en bättre förklaring än att “det inte känns riktig”. Det finns absoulut ingen fördel med de föregående jailbreaken, har jag fel så får du förklara det lite tydligare för mig.

Den klarar inte alla telefoner. Många får köra JB 5-10 gånger innan den “tar”. För vissa funkar det inte alls utan den tvärlåser sig vid alla försök. Finns hir många inlägg som helst om strul med blackra1n. Fler än jag märkt med den JB de flesta använde till ver. före 3.1x

r_o_n
    Member

@benjamine 47424 wrote:

Det är med ver. 3.1 som man måste använda Blackra1n för JB. Men om det känns ok så är det ofarligt….

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Känns som att du jailbreakar men att du inte har installerat blacksn0w.

BenjaminE
    Member

Asså jag är rädd att det inte ska fnka och låsa upp den efter ,
    Har läst att massa har problem man jag kanske ska vänta lite endå !

DanneWalle
    Member
    Post count: 204
    steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

@benjamine 47437 wrote:

Asså jag är rädd att det inte ska fnka och låsa upp den efter ,
    Har läst att massa har problem man jag kanske ska vänta lite endå !

Nä det är inga problem, Krånglar något- gör bara om det! :laugh:

BenjaminE
    Member

Okey, Tack för alla svaren:)

deluxenoone
    Member
    Post count: 130

Finns det ngt sätt man kan ta bort den där sökfunktionen som kommit i nya firmwaren?

muffins
    Member
    Post count: 1906

@deluxenoone 48055 wrote:

Finns det ngt sätt man kan ta bort den där sökfunktionen som kommit i nya firmwaren?

Varför vill du inte ha den sökfunktionen för?
    Den stör ju inte på något vis.

deluxenoone
    Member
    Post count: 130

@muffins 48056 wrote:

Varför vill du inte ha den sökfunktionen för?
    Den stör ju inte på något vis.

Jag tycker att den är onödig för jag inte har ngn användning för den. vore bra utan den. går det att ta bort den ?

muffins
    Member
    Post count: 1906

Inte vad jag vet om.

fredda-79
    Member
    Post count: 181

jag har nu kört balckra1n på 4 telefoner och det fungerar utmärkt tom på en 3GS 32gig med serie xxx431xxxxx och vad jag har förstått är den tillverkad då det skulle vara problem. Men visst får vissa problem men gör man som det står har jag inte fått problem. Kom bara ihåg att köra push fix mm efter för att få youtube mm att funka. Nätverkat tappat en gång men återställning av nätverksinställningar löste det problemet oxå.

KloN
    Member
    Post count: 125

sitter med 3.0 och har inte följt med i senaste svängen efter yellowsn0w..

ska man uppdatera…?

Freebo
    Member

@klon 49048 wrote:

sitter med 3.0 och har inte följt med i senaste svängen efter yellowsn0w..

ska man uppdatera…?

Inte om det fungerar i dagsläget… Vill du uppdatera ändå så är det Blackra1n för JB och Blacksn0w för unlock som gäller. Det finns en låååång tråd om det i Jailbreak-delen av forumet.

KloN
    Member
    Post count: 125

@freebo 49049 wrote:

Inte om det fungerar i dagsläget… Vill du uppdatera ändå så är det Blackra1n för JB och Blacksn0w för unlock som gäller. Det finns en låååång tråd om det i Jailbreak-delen av forumet.

Tack Freebo .. har läst lite i tråden men har knappt förstått varför jag bör uppdatera bort 3.0.
    Det finns så klart lite saker som blir bättre, men jag är nöjd som jag har det..
    Okej, en del apps jag vill ha som inte funkar men ingen fara hittills …

Tack för svar

saigeo
    Member
    Post count: 35

@deluxenoone 48060 wrote:

Jag tycker att den är onödig för jag inte har ngn användning för den. vore bra utan den. går det att ta bort den ?

Bumpar tråden

Nån som vet om sökfunktionen går att ta bort?

Freebo
    Member

@saigeo 51052 wrote:

Bumpar tråden

Nån som vet om sökfunktionen går att ta bort?

Nope, det finns inget hack i Cydia för detta. Jag har själv googlat en stund efter lösning men inte hittat det minsta fulhack

saigeo
    Member
    Post count: 35

@freebo 51062 wrote:

Nope, det finns inget hack i Cydia för detta. Jag har själv googlat en stund efter lösning men inte hittat det minsta fulhack

OK, då vet jag. Synd att ingen har fixat det hittills. Måste vara mer än jag som inte använder sökfunktionen så ofta och skulle vilja ha bort den.

H3NR11K
    Member

@saigeo 51177 wrote:

OK, då vet jag. Synd att ingen har fixat det hittills. Måste vara mer än jag som inte använder sökfunktionen så ofta och skulle vilja ha bort den.

Jag använder den aldrig men varför vill du ta bort den? Det är inte så att det gör telefonen segare eller så

Freebo
    Member

@saigeo 51177 wrote:

Med tanke på hur många som inte vill ha Spotlight så är det underligt att ingen utvecklat en enkel switch i SBsettings

Taz_Sweden
    Member
    Post count: 28

Hej.

Jag har en 3GS med fimware 3.0.1 och modemfirmware 04.26.08.

Jag vill uppdatera till 3.1.2, kan jag göra det utan att min Modemfirmware ändras, om ja hur gör jag..

//Rickard

Freebo
    Member

@taz_sweden 55449 wrote:

Hej.

Jag har en 3GS med fimware 3.0.1 och modemfirmware 04.26.08.

Jag vill uppdatera till 3.1.2, kan jag göra det utan att min Modemfirmware ändras, om ja hur gör jag..

//Rickard

Rickard, öppna Cydia. Vad står det högst upp i grönt, står det “”This device has SHSHs on file for iPhone OS: 3.1, 3.1.2 etc” eller?

Har du tillgång till en Mac?

Taz_Sweden
    Member

Japp det står: “This device has SHSHs on file for iPhone OS 3.1 , 3.1.2”

Men jag har inte tillgång till MAC

HUr gör jag ??

Freebo
    Member

ditt enda faktiska alternativ för att behålla 04.26.08 baseband (“and stay on the jailbreak train”) är PwnageTool vilket kräver access till en Mac eller om du ber ngn med Mac tillverka en IPSW åt dig med PwnageTool. Jag vet att PonyBoy JBat sin 3GS med Sn0wbreeze och har du absolut ingen access till en Mac skulle jag vänta på att han kan verifiera det jag nu sagt.

Ponyboy
    Member

@taz_sweden 55516 wrote:

Japp det står: “This device has SHSHs on file for iPhone OS 3.1 , 3.1.2”

Men jag har inte tillgång till MAC

HUr gör jag ??

Underligt, visste inte att man kan ha 3.1 och 3.1.2 SHSH sparad om man aldrig har uppdaterat till dem.

H3NR11K
    Member

@ponyboy 55519 wrote:

Underligt, visste inte att man kan ha 3.1 och 3.1.2 SHSH sparad om man aldrig har uppdaterat till dem.

Då är vi två… Tror dock att Cydia vet på något sätt hur 3.1 och 3.1.2 filerna ser ut med tanke på att man skapar de via ECID eller hur?

Ponyboy
    Member

@freebo 55517 wrote:

ditt enda faktiska alternativ för att behålla 04.26.08 baseband (“and stay on the jailbreak train”) är PwnageTool vilket kräver access till en Mac eller om du ber ngn med Mac tillverka en IPSW åt dig med PwnageTool. Jag vet att PonyBoy JBat sin 3GS med Sn0wbreeze och har du absolut ingen access till en Mac skulle jag vänta på att han kan verifiera det jag nu sagt.

Jag är inte säker då jag inte testat pwnagetool ännu men jag skulle säga att tvärtom. Hade lite diskutioner igår i en annan forum med några “iphone gurus” och en som påstod sig vara medlem i Dev Team. De sa att med nuvarande pwnagetool kan du inte använda dig av blacksn0w och ultrasn0w även om du inte har uppdaterat ditt baseband. Men i Dev Teams blogg står det endast att blacksn0w inte fungerar
    “Superbowl Sunday’s PwnageTool 3.1.5 for Mac OS X will let you do so safely, preserving your jailbreak and ultrasn0w unlock. (If you use the blacksn0w unlock (at baseband 05.11.07), you need to stay at 3.1.2.)”
    Dev-Team Blog
    I sn0wbreeze kan man däremot välja att blacksn0w installeras i själva ipsw filen. Jag har dock inte gjort det då jag inte har nån behov av upplåsning. Ska prova det ikväll när jag kommer hem och kommer med besked efteråt.

Edit: Blacksn0w fungerar inte med fw 3.1.3 även om man har BB 05.11.07.
    Ultrasn0w fungerar med fw 3.1.3 om man har BB 04.26.08.

@taz_sweden
    Jag skulle vänta om jag var du om du inte har några akuta behov av att uppdatera. Det kommer snart mera pålitligare svar efter att folk har testat dessa lite mer. Med ditt baseband kan du använda dig av ultrasn0w och ultrasn0w är mycket stabilare än blacksn0w.

@h3nr11k 55533 wrote:

Då är vi två… Tror dock att Cydia vet på något sätt hur 3.1 och 3.1.2 filerna ser ut med tanke på att man skapar de via ECID eller hur?

Jag är inte helt säker men jag tror inte det är möjligt. Apple måste ju först signera en unik kod som endast passar den fw och den chipen (ECID) som finns en 3Gs, alla ECID är unika och de kan inte ha samma kod.

H3NR11K
    Member

@ponyboy 55542 wrote:

Jag är inte helt säker men jag tror inte det är möjligt. Apple måste ju först signera en unik kod som endast passar den fw och den chipen (ECID) som finns en 3Gs, alla ECID är unika och de kan inte ha samma kod.

Det är ifs sant.. Är det en bugg? Att man antar att det inte finns 3.0.1 längre eller så funkar det som jag tror?

Ponyboy
    Member

Testade att installera blacksn0w i min 3Gs 3.1.3 BB 05.11.07 och den krashade och fastnade i bootlogon. Vart tvungen att nergradera och jailbreaka och sedan uppdatera igen med en custom 3.1.3 ipsw. Provade att installera blacksn0w igen (lär mig aldrig) och samma sak hände. Så blacksn0w funkar inte i 3.1.3 även om har BB 05.11.07.

Har inte tillgång till en iphone med BB 04.26.08 så jag kan inte testa det men jag har läst i andra forums att ultrasn0w fungerar utmärkt i 3.1.3. iH8sn0w har skrivit det också i hans twitter.

@ronaldsb yes, ultrasn0w works fine.
    5:05 AM Feb 7th from Twitterrific in reply to ronaldsb

@sherif_hashim with ultrasn0w sn0wbreeze is fine aswell. Just blacksn0w needs to be fixed for 5.11 users.
    4:33 AM Feb 8th from Twitterrific in reply to sherif_hashim

Freebo
    Member

På min ära, det där var sannerligen ett hängivet testande Pony :laugh:

Så kontentan för TAZ är PwnageTool och Ultrasn0w

Ponyboy
    Member

Haha.. Jau man är ju nyfiken av sig. Jag har fortfarande inte förstått hur Taz_sweden kan vara på fw 3.0.1 och än då ha sitt 3.1. och 3.1.2 SHSH sparad. Men nu ska jag ta det lungt med min 3Gs(iPony), hon har gått genom mycket det senaste veckan.

@taz_sweden
    Har du tillgång till Mac så är ju Dev Teams produkter alltid att föredra, men om du inte har det så funkar ultrasn0w bra med sn0wbreeze också.

Taz_Sweden
    Member

Tack för alla svar o all hjälp, men som ni sa:
    Jag tror jag väntar lite till för telefonen fungerar bra som den är.. 🙂

Tolbot
    Member
    Post count: 2

@ponyboy 55613 wrote:

Testade att installera blacksn0w i min 3Gs 3.1.3 BB 05.11.07 och den krashade och fastnade i bootlogon. Vart tvungen att nergradera och jailbreaka och sedan uppdatera igen med en custom 3.1.3 ipsw. Provade att installera blacksn0w igen (lär mig aldrig) och samma sak hände. Så blacksn0w funkar inte i 3.1.3 även om har BB 05.11.07.

Har inte tillgång till en iphone med BB 04.26.08 så jag kan inte testa det men jag har läst i andra forums att ultrasn0w fungerar utmärkt i 3.1.3. iH8sn0w har skrivit det också i hans twitter.

Så man kan använda pwnagetool till 3.1.3 och sen unlocka med ultrasnow om man har BB 04.26.08 ? Vilket jag har…
    Har inte tillgång till mac direkt men en polare ställer nog upp om jag tjatar lite ^^
    Det ska funka då? och ha kvar samma BB?
    Eller är det bättre och köra på Unlock iPhone 3G 3GS OS 3.1.2 firmware with UltraSn0w – 3.1.2 unlock, baseband 04.26.08, baseband 5.11.07, how unlock iphone, iphone, iphone 3.1.2, iphone unlock 3gs, Ultrasn0w, ultrasnow, unlock 3.1.2 3gs, unlock 3.1.2 iphone, unlock 3g 3.1.2, unloc ?

Sen kan jag tillägga att jag har med SHSH sparat enligt cydia och jag har aldrig varit över 3.0.1 med min tele… kanske är att alla 3.X SHSH är samma eller liknande hittils? även om det låter bra skumt…

Freebo
    Member

@tolbot 57705 wrote:

Så man kan använda pwnagetool till 3.1.3 och sen unlocka med ultrasnow om man har BB 04.26.08 ? Vilket jag har…
    Har inte tillgång till mac direkt men en polare ställer nog upp om jag tjatar lite

Det ska funka då? och ha kvar samma BB?

PwnageTool är det absolut bästa alternativet och eftersom du vårdat ditt baseband (you’re still on the jailbreak train…)finns det egentligen ingen anledning att ens testa något annat. Tjata på din polare…

@tolbot 57705 wrote:

Eller är det bättre och köra på Unlock iPhone 3G 3GS OS 3.1.2 firmware with UltraSn0w – 3.1.2 unlock, baseband 04.26.08, baseband 5.11.07, how unlock iphone, iphone, iphone 3.1.2, iphone unlock 3gs, Ultrasn0w, ultrasnow, unlock 3.1.2 3gs, unlock 3.1.2 iphone, unlock 3g 3.1.2, unloc ?

Ulrasn0w låser upp 04.26.08 och enligt mig är det den absolut mest stabila unlocken hittills

@tolbot 57705 wrote:

Sen kan jag tillägga att jag har med SHSH sparat enligt cydia och jag har aldrig varit över 3.0.1 med min tele… kanske är att alla 3.X SHSH är samma eller liknande hittils? även om det låter bra skumt…

Klokt. har du sparat SHSH för 3.0.1 så fungerar det bara att återställa till just 3.0.1. SHSH är unikt för varje telefon och varje fw version

För det är väl en 3GS på 3.0.1 du har just nu? Varför vill du återställa?

Tolbot
    Member
    Post count: 2

Orkade inte vänta så uppdaterade med en custom till 3.1.2 och sen ultrasnow, kvar på samma BB som innan och allt funkar klockrent.

Freebo
    Member

@tolbot 57711 wrote:

Orkade inte vänta så uppdaterade med en custom till 3.1.2 och sen ultrasnow, kvar på samma BB som innan och allt funkar klockrent.

err. menar du att du uppdaterade till en custom 3.1.2 trots att du aldrig jailat din iPhone med mer än 3.0.1?

tehfiskk
    Member
    Post count: 154

Tolbot, har du lust att utvekla hur du gjorde?

jag sitter på en 3gs 3.0.1 JB, med shsh hos cydia för 3.0.1. Dock har cydia krashat och vill inte laga sig.

vill uppdatera men enligt vissa så går det inte till 3.1.2. Vart hittade du custom fw?

//fiskk

Ponyboy
    Member

@tolbot 57705 wrote:

Intressant, du menar alltså att cydia hämtar SHSH för fw även om man inte har uppdaterat till dem ännu. Har inte hört nåt sådant förut men det kan vara möjligt. Kan vara så att cydia kontaktar Apples server med din ECID och om Apple endast signerar 3.1.2 SHSH så kan cydia spara din ECID SHSH i sin server.

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 57 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.