3.1.3 -> 4.0.2 problem Iphone 3gs Nya bootrom

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak 3.1.3 -> 4.0.2 problem Iphone 3gs Nya bootrom

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 6

Hallå
    Jag har hittat på ett mindre lustigt problem..
    Jag har haft iphonen som 4.0.2 ett tag men vart less på att inte ha alla bra funktioner som cydia kan ge en.
    Så jag installerade 3.1.3 och körde spirit som JB, skulle börja installera nya program i cydia, jag började med backgrounder som tydligen inte var så bra, cydia låste sig och efter att ha väntat i 30 min så startade jag om telefonen och nu funkar inte cydia..
    J**la skit tänkte jag och skulle återställa telefonen, men det går inte..
    Telefonen startar om sig och itunes får spratt när luren inte är i DFU eller restore mode.. efter ett tag kommer felkod 1602 upp..
    Kan inte uppdatera varken till 4.0.2 eller 4.0.1 (har SHSH sparad)

Hur i hela ska jag få tilldetta? har hittat ireb men har inte testat det då det bara verkar funka till 3G luren?

MVH Bobbo

SomethinG
    Member
    Post count: 363

@ibobbo 75785 wrote:

Hallå
    Jag har hittat på ett mindre lustigt problem..
    Jag har haft iphonen som 4.0.2 ett tag men vart less på att inte ha alla bra funktioner som cydia kan ge en.
    Så jag installerade 3.1.3 och körde spirit som JB, skulle börja installera nya program i cydia, jag började med backgrounder som tydligen inte var så bra, cydia låste sig och efter att ha väntat i 30 min så startade jag om telefonen och nu funkar inte cydia..
    J**la skit tänkte jag och skulle återställa telefonen, men det går inte..
    Telefonen startar om sig och itunes får spratt när luren inte är i DFU eller restore mode.. efter ett tag kommer felkod 1602 upp..
    Kan inte uppdatera varken till 4.0.2 eller 4.0.1 (har SHSH sparad)

Hur i hela ska jag få tilldetta? har hittat ireb men har inte testat det då det bara verkar funka till 3G luren?

MVH Bobbo

du måste ha senaste versionen av Itunes till att börja med om du ska kunna återställa telefonen, men tänk bara på om du återställer telefonen till 4.0.2 så kommer du inte kunna låsa upp telefonen om du sedan nergraderar i framtiden då ditt baseband kommer att ändras!

IBobbo
    Member

Jag har ju redan haft 4.0.2 och har lyckats nedgradera den till 3.1.3..
    Jag har itunes 9.2.1.5
    Har ändrat tillbaka i host filen oxå

muffins
    Member
    Post count: 1906

Kanske den har cache:at din host-fil.

Öppna cmd och skriv: ipconfig /flushdns

Om det är windows du använder dig utav dvs.

IBobbo
    Member

Hittade problemet
    Behövde använda recboot för att kicka ur telefonen ur recoverymode efter att jag hade nedgraderat den, var tydligen det som låg å spöka!

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.