3.1 firmware, 2G uppdatera?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone 3.1 firmware, 2G uppdatera?

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 9

Jag har aldrig uppdaterat min iPhone men känner att det börjar bli dags nu. Köpte den med 2.2.1 firmware tror jag det var. Den är jailbreaked just nu.

Undrar bara hur man jailbreakar den sen, har läst att det funkar för 2G telefoner med Pwnage Tool? Och vad händer med alla mina apps om jag uppdaterar via iTunes, försvinner dem?

Har sökt runt lite på forumet men inte riktigt hittat svar, alla verkar ha 3G telefoner nuförtiden…

Hoppas ni kan hjälpa en nybörjare 😛

alcen
    Member
    Post count: 50

kika om du hittar nåt passande här iClarified – Tutorials – iPhone

poptimism
    Member

@alcen 42811 wrote:

kika om du hittar nåt passande här iClarified – Tutorials – iPhone

Nja, nästan. 3.0.1 är ju inte samma som 3.1 right? Och jaha Pwnage Tool var bara för Mac. Kanske RedSn0w funkar iaf?

poptimism
    Member

@poptimism 42816 wrote:

Nja, nästan. 3.0.1 är ju inte samma som 3.1 right? Och jaha Pwnage Tool var bara för Mac. Kanske RedSn0w funkar iaf?

Jaha, nu gick det hela åt skogen. Uppdatera telefonen till 3.1 och nu kan jag inte använda den. TJOHOOOO. Den säger att mitt SIM kort inte är rätt, står bara att jag kan bara använda den som nödtelefon och alla försök med att restora funkar ej.

Har försökt att restora och använda nån custom ispw jag hittade men då blir det bara error error i iTunes, av typen 1604 eller 1602 etc.

Hjälp? D:

Miche
    Participant
    Post count: 358

@poptimism 42856 wrote:

Jaha, nu gick det hela åt skogen. Uppdatera telefonen till 3.1 och nu kan jag inte använda den. TJOHOOOO. Den säger att mitt SIM kort inte är rätt, står bara att jag kan bara använda den som nödtelefon och alla försök med att restora funkar ej.

Har försökt att restora och använda nån custom ispw jag hittade men då blir det bara error error i iTunes, av typen 1604 eller 1602 etc.

Hjälp? D:

Hur lyckades du “råka” uppdatera den till 3.1? Något sådant råkar man väl inte göra, eller? 🙂

Du får gott vänta tills OPERATÖRSupplåsning funkar för 3.1. Jailbrejk är inga problem, men du verkar lida av operatörslås. Dock borde du kunna få luren upplåst av typ telia ? Om den är köpt där en gång i tiden för 300:-. Så slipper du bry dig om det där.

Vad är det för custom version du försöker återställa till? Kanske är det så att itunes inte gillar att du återställer till en tidigare eftersom du fick in 3.1?

poptimism
    Member

@miche 42872 wrote:

Hur lyckades du “råka” uppdatera den till 3.1? Något sådant råkar man väl inte göra, eller? 🙂

Du får gott vänta tills OPERATÖRSupplåsning funkar för 3.1. Jailbrejk är inga problem, men du verkar lida av operatörslås. Dock borde du kunna få luren upplåst av typ telia ? Om den är köpt där en gång i tiden för 300:-. Så slipper du bry dig om det där.

Vad är det för custom version du försöker återställa till? Kanske är det så att itunes inte gillar att du återställer till en tidigare eftersom du fick in 3.1?

Vann min iPhone via Tradera och den i sin tur är köpt i USA en gång i tiden, så ja, det är nog operatörslås. Och jag fann en som heter iPhone1,1_3.1_7C144_Custom_Restore.ipsw på nån blogg där snubben påstod att man kan köra den där via iTunes och uppdatera.

Men fick uppfattningen nu när jag surfat omkring på forumet att jailbreak inte ens var tillgängligt än. Hmm.

poptimism
    Member

Jag löste det! Jag körde en downgrade från 3.1 till 3.0 med hjälp av iTunes 8.2, 3.0 firmware och redsn0w. Dök upp en bild som påminde om QuickPwn dock vilket förvirrade mig men whatever, jag är nöjd nu. Nu ska man ta och fixa dit alla kontakter och apps igen…

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.