3 olika apparater i samma iTunesbib.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone 3 olika apparater i samma iTunesbib.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 17

Hej

Jag har tre olika apparater men bara ett iTunesbibliotek.

En iPhone 3GS privat, en iPhone 4 på jobbet samt en iPad på jobbet.

I den privata iPhonen vill jag ha en lista med privata kontakter, och på jobbmobilen, iPhone 4, vill jag ha mina jobbkontakter.

Dessa säkerhetskopierar jag sedan i samma iTuneskonto.

Ikväll skulle jag återställa 4an, då det inte låter något när det ringer, inte heller kan jag lyssna på högtalarna, radio, ipod etc. Och när jag sen återinstallerade backupen så pratade datorn om att jag var tvungen att antingen radera alla kontakter på iPhone 4 o ersätta med datorns kontakter, eller så skulle jag slå ihop. Jag valde att slå ihop och har nu alla jobbkontakter OCH alla privata kontakter på min jobbmobil

Samma sak hände när jag synkade programmen, då landade alla program jag skaffat till min privata, på min jobbmobil.

Rejält irriterande. Går det inte att köra 3 olika apparater i samma itunes och separata appar och kontakter?

Mvh,

Henrik

RoQua
    Member
    Post count: 66

Det är nog lättast om du skaffar 3st gmail konton då och syncar kontakterna för varje enhet till respektive konto. Tror inte att det går att hålla isär kontakterna på datorn

henke1975
    Member

Tack för svar.

Det där är helt nytt för mig…gmail är väl googles mail? Kan jag göra säkerhetskopior på mina kontakter via gmail? Det är ju hur bra som helst!

Är det avancerat eller väldigt rättfram när man väl skaffat ett gmailkonto?
    Är det som med hotmail att man måste logga in frekvent för att inte kontot ska avregistreras?

(ja, jag ska prova 😉 )

henke1975
    Member

Jag fattar absolut nada!
    Har läst en tråd här om hur man gör men begriper inte. Någon här som känner till en “Säkerhetskopiera iphonekontakter till gmail for dummies”.

Man börjar diskutera att man först måste dela kalendrar via google exchange. Nån pratar om en guide från google men den hittar jag inte heller.

Finns “molnet” för htc desire, finns inget liknande för oss iphoneanvändare?

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.