3G 3.1 – upplåsning/jailbreak?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak 3G 3.1 – upplåsning/jailbreak?

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 95

Har en ny i box med OS 3.1 och baseband 05.11.07.

Har även en annan 3G med 3.0 som är jailbreakad och upplåst.

Har bara Windows PC’s.

Har sökt på div forum och finner ingen tillförlitlig lösning, inte för Windows i alla fall.

Behöver nedgradera basebandet som jag förstått det och det är tydligen möljigt med ett custom IPSW men det finner jag ej heller.

Någon som har tips, eller är det bara att vänta?

Saludos från Mallorca

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

@olliver 44526 wrote:

Har en ny i box med OS 3.1 och baseband 05.11.07.

Har även en annan 3G med 3.0 som är jailbreakad och upplåst.

Har bara Windows PC’s.

Har sökt på div forum och finner ingen tillförlitlig lösning, inte för Windows i alla fall.

Behöver nedgradera basebandet som jag förstått det och det är tydligen möljigt med ett custom IPSW men det finner jag ej heller.

Någon som har tips, eller är det bara att vänta?

Saludos från Mallorca

testa nedgradera ditt baseband med något som heter fuzzyband i cydia, funkar inte det så kan du inte nedgradera ditt baseband.

nej det går inte nedgradera baseband med ett custum ipsw, det går bara att undvika uppdatering utav baseband.

så sammanfattat, om du har BS 05.11.07 så kan du inte låsaupp

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Men du kan jailbreaka med blackra1n… Tror verkligen eller snarare vet att du inte kan nedgradera bb.

Andr3ask2
    Member
    Post count: 1

kopplade in min jailbreakade iphone 3g 3.0 till itunes så uppdatera den sej själv och starta upp, nu fungerar den inte med 3 längre, alltså operatörslåst.

kan man jailbreaka den på något sett och få den att funka med tre igen när den är låst till telia??:mad2:

Olliver
    Member
    Post count: 95

@andr3ask2 44540 wrote:

kopplade in min jailbreakade iphone 3g 3.0 till itunes så uppdatera den sej själv och starta upp, nu fungerar den inte med 3 längre, alltså operatörslåst.

kan man jailbreaka den på något sett och få den att funka med tre igen när den är låst till telia??:mad2:

har du 3.0 kvar så borde nedan funka, om du har 3.1 eller högre så är du i samma situation som jag (får ej låst upp 3.1 alltså):

1.Once you have jaikbroken your iPhone 3G/3GS open Cydia on your iPhone.
    2.Now select on Manage tab at bottom and choose Sources.
    3.Now you will have to add repository, to do this tap on edit and then Add button now type following repository URL
    ultrasn0w.com
    4.After the source has been added tap on “Return to Cydia”.
    5.Now go to Search menu from bottom menu, type “ultrasn0w” and press search.
    6.Now tap on the ultrasn0w and choose Install from the top right menu.
    7.After installation complete restart your iPhone and insert your SIM.
    8.Here you go, now your iPhone 3G/3GS is completely unlocked and ready to use with any carrier.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.