3G blev total låst efter 3.1.3 update

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone 3G blev total låst efter 3.1.3 update

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Member
    Post count: 54

Jag har ju verkligen snöat in mig i ett hörn, Jag köpte en lur till min tjejs grabb och skulle bara göra update på allt innan han fick den.

Tjiii fick jag ju verkligen, då jag slår på den så tar det en jävla tid bara för att komma till aktiverings delen och där blir det tvärstopp, kan ej slå in någon kod och försöker jag med luren så kommer jag bara till nödsamtal nr.

Jag vet ju inte om man måste göra någon aktivering igen bara för att det är update då jag håller min Gs helt ren ifrå sådant.

Luren var för övrigt JB innan men låg nere på 3.0os så detta skall ej vara något?

Alla svar uppskattas så jag slipper skämmas som en hund då födelsedagsbarnet kommer…

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Hmm, om du uppdaterat den till 3.1.3 så är den låst till den operatör den såldes av. Jailbreaka den med Redsn0w och titta efter model number under Inställningar-Allmänt-Om så får vi se…

tattoos777
    Member

@freebo 59757 wrote:

Hmm, om du uppdaterat den till 3.1.3 så är den låst till den operatör den såldes av. Jailbreaka den med Redsn0w och titta efter model number under Inställningar-Allmänt-Om så får vi se…

Ja hade jag ens kommit så långt så hade jag löst allt själv, men jag kommer som sagt inte ens nära telefon, kommer bara in till välkommst loggon där det står att jag sammankoppla den med Itunes, men finns ju en sportslig att ens slå in en kod..

Freebo
    Member

Återigen, jailbreaka/hacktivera den med RedSn0w. Det är det som ÄR jailbreakat, att “bryta” sig in i telefonen när du inte har ett orginal-SIM…

tattoos777
    Member

@freebo 59771 wrote:

Återigen, jailbreaka/hacktivera den med RedSn0w. Det är det som ÄR jailbreakat, att “bryta” sig in i telefonen när du inte har ett orginal-SIM…

Tackar skall genast köra allt

tattoos777
    Member

Fan detta är ju helt otroligt, jag kommer fan inte i DFU, det enda som kommer åt mig är en vit blixt sedan sker det fan inget, vart fan har jag felat på detta nu?

Freebo
    Member

Sök efter DFU guide på YouTube. Timing är A & O

tattoos777
    Member

@freebo 59779 wrote:

Sök efter DFU guide på YouTube. Timing är A & O

Oki skall göra detta

tattoos777
    Member

Fan att det då skall vara ett rent jävla helvete med den DFU… jag åker bara på vit blixt med allt hur många ggr jag testar…

Freebo
    Member

Mitt tips är att ha en klocka till hands för att time:a knapptryckningarna. Datorns inbyggda klocka fungerar den med MEN sekundvisaren kan ibland rycka till när man försöker komma in i DFU…

Fortsätt försök, det går på alla iPhones…

tattoos777
    Member

@freebo 59834 wrote:

Mitt tips är att ha en klocka till hands för att time:a knapptryckningarna. Datorns inbyggda klocka fungerar den med MEN sekundvisaren kan ibland rycka till när man försöker komma in i DFU…

Fortsätt försök, det går på alla iPhones…

Men grejen med denna är att den tar en viss tid innan äppelt kommer upp, provar jag hålla den efter äpplet kommer upp så kommer bara Itunes upp och kör jag innan så ger den bara mig blixten… har haft dubbla klockor 🙂 eller är det jag som missar något totalt?

Freebo
    Member

Jag fattar inte vad du gör för fel. Guiden är en av de enklare och strunta i äpplen eller vad det nu är som dyker upp på skärmen.

Börja med att hålla ned både Power + Home, efter EXAKT 10 sekunder släpper du Power och fortsätter hålla ned Home tills iTunes meddelat dig om att den hittat en iPhone i Recovery läge

tattoos777
    Member

Men nu är det som då…. Löste allt med Redsn0w och valde att kliva in med UltraSn0w för att kolla om det gick men detta gick ju fan ej…. fattar inte vad felet kan ligga nu..

EDIT: Såg nu att den ej verkar att gå att ta bort OP på om denna ej var upplåst innan och detta var denna faktiskt… Men Springboard, Cydia mfl ligger kvar som en smäck men kan ju fan inte komma in på något nätverk….Så lite svårt att ta sig den vägen..

Kollade nu och fattade att baseband 05.12.01 är det som ligger nu..

EDIT2: Jag lyckades köra via WiFi nu och kastade in ultras0w och nu ligger allt ännu, kommer bara searching och sedan kommer den “Cant find network” hmmm detta börjar reta mig nu…

tattoos777
    Member

Det är ju tyvär med sorgen i halsgropen som jag nu fick fakta på mina tankar… Hoppas att Dev Team släpper denna aspl….. Jävla skit alltså…. jaha du, då fick man vackert glida ner och köpa en till Iphone lutar det åt om inte någon kan rädda mig?

Freebo
    Member

Den telefonen är 100% låst till orginaloperatören. Byt eller sälj den.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.