3G borta från displayen, kan ej surfa

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone 3G borta från displayen, kan ej surfa

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 17

Hejsan

Jag har som vanligt sökt och läst igenom så många trådar som jag orkat men hittar ingenting som ger svar på min fråga 🙂

Hur som haver! Plötsligt står där inte längre 3G uppe på min telefon. Där står numera bara en rund liten ring typ som ett litet o. Och Internet går riktigt SAAAKTA! Jag har pratat med telenors Iphonesupport 3 ggr idag men vi har inte fått rätsida på problemet. Det jag själv har casat fram till är att om jag kör den i flygplansläge och sedan tillbaka till normalt läge, så kommer 3G fram igen. Men så fort jag ska dansa ut på nätet o må bra, så kommer den där sabla “o” tillbaka och det går i stort sett inte att surfa.

Är det något varelse här inne som stött på liknande problem? Hur löste du/ni det i så fall?

Supporten skickar ett nytt simkort till mig då allt annat ser bra ut enligt dem.

Hilfe?

/Henrik

muffins
    Member
    Post count: 1906

@henke1975 74224 wrote:

Hejsan

Jag har som vanligt sökt och läst igenom så många trådar som jag orkat men hittar ingenting som ger svar på min fråga 🙂

Hur som haver! Plötsligt står där inte längre 3G uppe på min telefon. Där står numera bara en rund liten ring typ som ett litet o. Och Internet går riktigt SAAAKTA! Jag har pratat med telenors Iphonesupport 3 ggr idag men vi har inte fått rätsida på problemet. Det jag själv har casat fram till är att om jag kör den i flygplansläge och sedan tillbaka till normalt läge, så kommer 3G fram igen. Men så fort jag ska dansa ut på nätet o må bra, så kommer den där sabla “o” tillbaka och det går i stort sett inte att surfa.

Är det något varelse här inne som stött på liknande problem? Hur löste du/ni det i så fall?

Supporten skickar ett nytt simkort till mig då allt annat ser bra ut enligt dem.

Hilfe?

/Henrik

Har du testat att restorat telefonen i iTunes?

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Vad är det för apn du använder ?
    Access Point Name (APN):
    internet.telenor.se Primär/Primary DNS: 217.174.065.061 (behöver normalt inte anges)
    Sekundär/Secondary DNS:
    217.174.065.062 (behöver normalt inte anges)

Du hittar detta under inställningar allmänt nätverk.

Beroende på os så kan du ha en 3G flik där se till att den är på
    Om du använder SB settings se till att 3g är aktiverad där

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Jade hade själv problem med att få Telenors 3G att snurra tidigare i dag (Stockholm). Det kan vara temporärt.

Kolla SBSettings om du har det installerat samt Återställ Nätverksinställningarna

henke1975
    Member
    Post count: 17

Hej jag gjorde allt det ni skrev men ingenting fick igång det. Men lite senare fungerade det igen. Tack för er hjälp.

Btw – i apn hade jag services.telenor.se vilket är korrekt numera enl supporten.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.