Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › 3G – Custom FW 3.1.2 Upplåst och JB
-
AuthorPosts
-
Ni gör detta på EGEN RISK, jag tar inget ansvar för vad ni gör med era mobiler.
Detta är för Iphone 3g
detta gjorde jag med Fw 3.0.1 till 3.1.2
samt så behölls Baseband: 04.26.08
så det gick att installera ultrasnow.
den är automatiskt JB med detta FW.detta är AKTIVERAT. för er som vill ha andra customs.
så kan ni ladda hem dessa här
Download Custom Firmware 3.1.2 ipsw 2G, 3G, 3GSSteg 1: ladda hem dom här 3filerna (ja du behöver alla 3, för att packa upp)
del1: download iPhone1,2_3.1.2_7D11_Custom_Restore1.part1.rar
del2: download iPhone1,2_3.1.2_7D11_Custom_Restore1.part2.rar
del3: download iPhone1,2_3.1.2_7D11_Custom_Restore1.part3.rarsteg 2: packa upp och starta itunes
steg 3: håll inne shift och klicka på återställ (och välj ipsw filen)
(låt den sköta installationen, vet inte hur lång tid det tog, för drog och köpte cola ^^ )för att låsa upp
steg 1: starta cydia och adda detta som source ( repo666.ultrasn0w.com )steg 2: sök efter ultrasn0w och installera. starta om din mobil och nu ska den vara upplåst.
har ringt och skickat sms, så det fungerar.Aktiverat = om du tänker använda ett annat simkort än det din mobil är bunden till
Oaktiverat = om du tänker använda original simkortet som din mobil är låst till.kan jag använda denna om jag har ett annat baseband?
Vad är skillnaden på aktiverat och inte aktiverat ???
Funkar denna ¨på 3.0 ?Edit 1: Hittade!
Aktiverat = om du tänker använda ett annat simkort än det din mobil är bunden till
Oaktiverat = om du tänker använda original simkortet som din mobil är låst till.slaneby
October 15, 2009 at 21:04Post count: 0Tack! Funkar felfritt
Får det vanliga felmeddelandet i itunes att filen inte är kompatibel eller vad det står, vad gör jag för fel?
är detta en lösning för mig??
jag har en 3G köpt i england bundn till O2. uppdaterad till 3.0, JB, ultrasn0w, Baseband: 04.26.08…jag vill uppdatera till 3.1.2 eller det senaste uppdatering jag kan ha vill JB och låsa upp den sålart.. vill kunna fortsätta använda den med Tele2…
har både PC och MAC att jobba på..
tickitack
funkade för mig, så borde väl funka för dig, du har bara en tele som är köpt i england och låst till annan operatör än vad min är. annars är det samma modell o allt.
funkade för mig med.
Hade lite problem med synkningen efter men det löste sig med lite googlande.
Virax, redigera ditt inlägg och ta bort info om appsync och hachulo
läs reglerna
§8 Piratkopiering
Du får inte sprida länkar med anknytning till piratkopierat material. Det är inte tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättsskyddat material. All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.@pongo 44969 wrote:
Virax, redigera ditt inlägg och ta bort info om appsync och hachulo
läs reglerna
§8 Piratkopiering
Du får inte sprida länkar med anknytning till piratkopierat material. Det är inte tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättsskyddat material. All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.ok updated.
bra guide btw, thanks!funkar det även om man redan har 3.1.2?
@wariorman 45032 wrote:
funkar det även om man redan har 3.1.2?
om du har uppdaterat via itunes till 3.1.2 så är detta inte tänkt för dig då original uppdateringen uppdaterar baseband till 05.**.**. som inte går att låsa upp.
denna guide är tänkt för dom som vill behålla sitt baseband 04.**.** men uppdatera till fw 3.1.2 o kunna låsa upp.
Smidig som attan..
det gick hur bra som helst ..tack pongo 🙂
nu måste jag ändra min signatur :o)
Är det ngn som har haft problem med att starta om luren?
den fastnar vid uppstart ( äpplet ) och ajg måste boota om den ( Home+on/off i 10 sek) ett par ggr innan den startar upp helt.Jag har starta om den endast en gång efter installation när jag la till ultran0w. Sen installerade jag SBSettings och lite annat smått och gott från appstor ( free application endast )
inte jag iaf :S
Funkar denna om man har 3.0 med ultra snow & Jb??
bara att uppdatera med denna. men du kommer bli tvungen att installera ultrasn0w igen
Ok, tackar! Blir ett helg projekt, Heading to work! Ughh:mad:
Min boot problem berodde på SBsetting… efter ominstallation (avinstallera boota om installerap på nytt, boota om) av SBSettings har det fungerat galant..
en ny lur införskaffades. 3GS 32 :))
återstår att se om den går att jailbreaka.. :{
Trevlig helg..@pongo 45035 wrote:
om du har uppdaterat via itunes till 3.1.2 så är detta inte tänkt för dig då original uppdateringen uppdaterar baseband till 05.**.**. som inte går att låsa upp.
denna guide är tänkt för dom som vill behålla sitt baseband 04.**.** men uppdatera till fw 3.1.2 o kunna låsa upp.
Jag vill bara jailbreaka. (oaktiverad) kan jag följa instruktionerna direkt eller måste jag nedgradera firmware först?
@wariorman 45090 wrote:
Jag vill bara jailbreaka. (oaktiverad) kan jag följa instruktionerna direkt eller måste jag nedgradera firmware först?
varför kör du inte detta då?
https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/5537-blackra1n-aer-ute-nu.htmlHar försökt i en vecka nu. Har tappat hoppet med blackra1n
bara att testa med ett oaktiverat isåfall, fall det inte funkar, så är det bara att köra en återställning i itunes
Så jag måste nedgradera först va? Isåfall hur gör jag det?
nej, om du har 3.1.2 installerat via itunes, så är det bara att ladda hem custom 3.1.2
Så det e bara att följa instruktionerna? Nice!
TACK för en klockren och enkel guide!!
Funkade U/A för mig, 3.0.0 -> 3.1.2
FYI, återställningen tog ca 10 min vad gäller själva fw. sen 15 min för återinstallering av apps mm. 😉
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.