3G fungerar inte :S?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone 3G fungerar inte :S?

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 90

Jag har en jailbreakad iphone 3g och använder mig utav comviq kompis. Hade tänkt att testa på ett nytt paket som dom på tele2 hade, 200mb surf i månaden men när jag sätter på 3g i telefonen så säger den: Nätverk förlorat och den byter till telia sen när jag stänger av 3g så byter den tillbaka till comviq??? Varför blir det så? Gäller inte mitt surpaket när den byter till telia eller är det bara att surfa på?

Snälla förklara för mig =)

Mvh/Smukke

steffe
    Member
    Post count: 2452

Telia och tele 2 använder samma nät,därför står det telia även när du kör tele 2.

Smukke
    Member

Men den byter ju bara till telia när 3g är på?

Kommer det kosta mer pengar?

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

Nej det kostar inget mer.
    De delar bara på 3G nätet och därför står det Telia

Smukke
    Member

okej är det några speciella inställningar man behöver göra eller äre bara å sätta igång 3g å köra?

Miche
    Participant
    Post count: 358

Bara sätta igång 3g och köra, telia står de för alla med comviq/tele2 som använder iphone 3g.

Smukke
    Member

Okej =) när jag kör 3g så blir det alltså ingen skillnad när texten där uppe i vänster hörn byts? Alltså jag har fortfarande gratis sms inom tele2 osv.?

Miche
    Participant
    Post count: 358

@smukke 30391 wrote:

Okej =) när jag kör 3g så blir det alltså ingen skillnad när texten där uppe i vänster hörn byts? Alltså jag har fortfarande gratis sms inom tele2 osv.?

Nej, blir ingen skillnad förutom att du kan använda saker via 3g.
    Och ja, jag förstår dock inte hur du tänker om du tror att ditt nuvarande abbonemang/kontantkort skulle kunna förvandlas till någon annan operatör :p
    Har du tele2 så är det tele2 oavsett vad det står där uppe i hörnet. Att det står Telia är för att tele2 använder sig av telias nät/mobilmaster och iphonen säger att det är telia eftersom telia äger nätet och tele2 hyr bara in sig på telias nät. 🙂

Smukke
    Member

haha, aa tack för all hjälp =)

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.