Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › 3g med ipadbaseband
-
AuthorPosts
-
Hej.
Lyckades få in 4.2.1 tillsammans med ipadbaseband och telefonen startar som den ska osv.
Men det står fortfarande:Version: 4.2.1
Operatör: Telia
Modemfirware: 6.15.00Kan inte starta den med ett comviq-sim samt att itunes säger nosim.
Hittar inga wifi-nätverk.
Tips?Har du installerat ultrasn0w från cydia ?
Grejen är ju att jag inte kommer åt något nät.
Får låna någons teliakort och testa med.
Tycker att wifi borde funka iaf.@hermees 86379 wrote:
Grejen är ju att jag inte kommer åt något nät.
Får låna någons teliakort och testa med.
Tycker att wifi borde funka iaf.
Cydia installerades ju inte samtidigt när jag la in 4.2.1Har du en egen trådlös AP i ditt hem som är din då?
Det måste ju finnas wifi-punkter i närheten av dig, som antingen är din egen eller någon annans där lösenord inte finns aktiverat, för att du ska kunna använda dig utav wifi.Självklart, sitter ju med min laptop och en ip4.
Dock så vet jag inte om wifi funkade innan heller på 3gn.
Fick den och tänkte ungarna kunde ha den och leka med.
Fel av mig cydia finns ju där men kommer ju inte åt något nät.Ipads baseband kan ställa till det med wifi samt blåtand.
Du kan jailbreka om den och välja cydia paket och lägga till ultrasn0w så att den finns där från början.Ipad’s baseband slukar även batteri, så ni vet.
Precis, det är mycket som är fel med att använda iPads baseband.
Så använd bara om du absolut måste, anars vänta på bättre lösningJo har märkt bt o wifiproblemet.
Verkar ju inte heller kunna gå tillbaka.
Det som jag får göra är att låna en kompis teliabb och dra igång cydia och installera ultrasnow.
¨
Om ingen annan har nått tips.Som jag nämnde tidigare, du kan jailbreaka om och välja i redsn0w att ultrasn0w ska installeras automatiskt vid jailbreaket.
Annars som du säger låna telia kort och installeraDet är får ju upp som alternativ att klicka i.
Hittar inget med redsn0w.@iPhoneReservdelar.se 86389 wrote:
Som jag nämnde tidigare, du kan jailbreaka om och välja i redsn0w att ultrasn0w ska installeras automatiskt vid jailbreaket.
Annars som du säger låna telia kort och installerahär har du http://rapidshare.com/files/443404687/IPhone_Unlocker_4_BB_6.15__nowifi_.rar , koppla in iphonen ,sen starta programet, klicka do it så är det klart 😎
Drog ner detta program som verkar vara lösningen.
Dock står det bara vänta på iphone.
Kanske måste kör äldre version av itunes.
ska installera det på andra datorn.Av installlerat 10.2 på en gammal dator och ska installera 9.2 och se om det hjälper.
@apple 3g 86392 wrote:
här har du http://rapidshare.com/files/443404687/IPhone_Unlocker_4_BB_6.15__nowifi_.rar , koppla in iphonen ,sen starta programet, klicka do it så är det klart 😎
På en dator med xp och itunes 9.2 så kör den igen rubbet.
Efter omstarter fortfarnde inge wifi.
Blir galen.Programmet funkar som det ska men fortfarande inget wifi.
Programmet funkar som det ska men fortfarande inget wifi.
Programmet funkar som det ska men fortfarande inget wifi.
när jag fick min begagnade 3g med ios 3.1.3 hade jag ingen wifi , det var grått , så jag jailbreakade den funkade inte heller. uppdaterade till ios 4.0.1 funkade inte heller, jailbreakde med redsn0w men funkade inte heller , jag är också utan wifi 🙁
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.