3G och GPS

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 112

Tja:)
    Har en liten fråga måste jag vara uppkopplad till 3G nätet för att använda min GPS. Vet att iPhone kör aGPS, gps funktionen fungerar aldrig om jag inte är på 3G nätet?

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

Med Navigon (tomtom) kan du det. Men jag undrar om man kan det med appen Kartor som finns inbyggd i iphonen..

Mevvan
    Member

@thian 41261 wrote:

Med Navigon (tomtom) kan du det. Men jag undrar om man kan det med appen Kartor som finns inbyggd i iphonen..

Jag har både Tomtom och navigon fungerar nästan aldrig om jag inte har 3G nät. Iförsig så är detta inget problem men man undrar ju hur det är. Det går ju dubbelt så mycket batterier när man kör på båda

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Med Tomtom och Navigon behöver du inte vara kopplad till 3G, du behöver inte ens ha mottagning. Använde Navigion i en hel vecka i Tyskland utan att ens ha mitt simkort i så jag kan säga med 100% att du behöver ingen internet uppkoppling.

Mevvan
    Member

@ponyboy 41273 wrote:

Med Tomtom och Navigon behöver du inte vara kopplad till 3G, du behöver inte ens ha mottagning. Använde Navigion i en hel vecka i Tyskland utan att ens ha mitt simkort i så jag kan säga med 100% att du behöver ingen internet uppkoppling.

Hmm okej då bör det ju funka på mig med får testa dra en runda senare idag och kolla 🙂

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.