3G s hackad!

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Member
    Post count: 985

Okej, nu finns inget 3G s forum, men jag lägger det här 😉
    Ja, nu har alltså 3G s blivit hackad, men inte av dev team, utan någon annan snubbe. Programmet finns också bara för windows.
    http://purplera1n.com/

snook
    Member
    Post count: 2190

Det är Geohot som släpper jailbreak till 3G S, Dev Team har också jailbreak men dom vill vänta tills 3.1 kommer.

Så Geohot tröttnade på att Dev Team väntade så han släppte det själv.

Geohot har tidigare varit medlem i Dev Team men blev av någon anledning utsparkad.

För övrigt så var det Geohot som hittade kryphålet i iPhone 3G och gav det till Dev Team så den kunde låsas upp med yellowsn0w.

iphone_manen
    Member
    Post count: 147

Jag har jailbreakat min 3g S med den och den funkar bra 😀

Wester
    Member
    Post count: 200

En sak jag har tänkt på är att tänk om dev-team splittras, det kommer tjugo olika sidor som kan vara trovärdiga etc etc. Tänkte på sabotage osv. Aja 🙂

magnusadress
    Member
    Post count: 10

Var det svårt? Kan man klara det som nybörjare med en bra instruktion?

adde
    Member
    Post count: 11

Har crackd’e apps från nätet och har de i itunes men de finns inte i min iphone när jag synkronierar de.
    hur får jag dessa apps fngera i mi lur, hjälp mig snälla

eller om det finns en annan sätt o få alla app store programmer gratis i min lur
    min iphone är JB’ad

foppatoffel
    Member
    Post count: 128

@adde 36856 wrote:

Har crackd’e apps från nätet och har de i itunes men de finns inte i min iphone när jag synkronierar de.
    hur får jag dessa apps fngera i mi lur, hjälp mig snälla

eller om det finns en annan sätt o få alla app store programmer gratis i min lur
    min iphone är JB’ad

Läs reglerna! Enligt §8 Får detta ämne inte diskuteras! Får ej heller hänvisa till någon plats där man får reda på infon… Tyvärr, but that’s the rules…

Olliver
    Member
    Post count: 95

jag rekommenderar att vänta, har provat purlera1n det på min 3Gs, denna version är buggig och skapar många problem, Skype, AppStore bl.a slutar fungera, wifi och 3G uppkoppling är hackig.
    jag gjorde en restore och avvaktar en mer stabil lösning

iphone_manen
    Member

Allt fungerar perfekt för mig på min 3g s.Det tog mindre än 2 minuter för jailbreak.Wifi,3g,open ssh allt fungerar perfekt.

Olliver
    Member
    Post count: 95

@iphone_manen 36922 wrote:

Allt fungerar perfekt för mig på min 3g s.Det tog mindre än 2 minuter för jailbreak.Wifi,3g,open ssh allt fungerar perfekt.

Frågor:

har du installerat Voipover3g? (stoppade Skype, Appstore for mig, när jag tog bort fungerade det)
    har du installerat Ultrasn0w? (tror jag är källan till wifi problem)

Jag har läst på Iphonehacks att dessa ger trubbel

iphone_manen
    Member

Jag har 100% olåst mobil så jag behöver inte installera ultrasnow.Skype fungerar helt perfekt.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.