Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › 3G slutat fungera på aktiverad telefon
-
AuthorPosts
-
Tjena, fick hem min 3gs innan idag och JBade den då jag tidigare haft en touch och har blivit van med JB på den. Hur som helst, jag satte först i mitt telenor simkort (telefonen är låst till telenor) och kopplade in den till datorn och itunes och körde “guiden” ny iphone. Det kom upp ett meddelande på telefonen där det stod “sim aktiverat” eller “telefon aktiverad” eller något liknande.
Varje gång jag startar om telefonen så står det låst sim och jag får klicka på lås upp och sen skriva in pinkoden men detta är väll precis som det ska vara antar jag.
I vilket fall som helst, 3g fungerade bra efter JB. Full teckning och jag testade surfa runt och hämta hem apps och det gick bra. Gick sen in i inställningar och stängde av 3g och sen satte jag igång det igen. Då står det no access högst upp till höger i ett litet tag sen får jag full teckning med UTAN 3g. Kommer bara upp en rund cirkel där där 3gloggan var förut. Har testat starta om telefonen och avaktiverat/aktiverat 3g flera gånger men det hjälper inte. Förstår inte vad som kan vara fel, som jag förstått det så aktiverade itunes telefonen med simkortet automatiskt och då ska det ju inte bli några problem tycker jag.
Vart att nämnas är kanske att det stod SWEDEN på operatör innan, nu står det Telenor.
Aja, någon som vet vad det kan vara och som kan hjälpa mig?
Pröva att gå in på nätverk eller vart den finns man söker “operatörer” och ändra till sweden 3g.
Har du prövat 3G-täckningen på andra ställen än hemma vid datorn. En annan användare slet sitt hår innan han upptäckte att täckningen i hemmet sög…=)
Tack för svaren, idag startade jag telefonen och det bara funkade. Riktigt konstigt men nu vågar jag inte stänga av 3G haha. Men jag har full teckning och det går snabbt att surfa så jag antar att teckningen är bra. Skumt är det iallafall. Såg nu att SWEDEN är valt som operatör istället för telenor igen så det verkar vara så som första svararen skrev men jag är fortfarande förvirrad haha
varför skulle man vilja stänga av 3G för? Det är väl sällan man är igång så länge utan att ladda den?
@leomessi 52396 wrote:
Tack för svaren, idag startade jag telefonen och det bara funkade. Riktigt konstigt men nu vågar jag inte stänga av 3G haha. Men jag har full teckning och det går snabbt att surfa så jag antar att teckningen är bra. Skumt är det iallafall. Såg nu att SWEDEN är valt som operatör istället för telenor igen så det verkar vara så som första svararen skrev men jag är fortfarande förvirrad haha
https://www.iphoneinfo.se/forum/operatorer-abonnemang/5078-operator-sweden-3g-men-telia.html
@freebo 52402 wrote:
https://www.iphoneinfo.se/forum/operatorer-abonnemang/5078-operator-sweden-3g-men-telia.html
Ahh okej, så alltså kör telenor på telias 3G nät också då eller? Så det måste vara SWEDEN som är valt för att jag ska komma åt 3G nätet?
Du ska inte behöva göra någonting annat än plugga in ditt Telenor SIM och se glad ut, det där med leasade linor och operatörer som köper kapacitet av varandra är ngt som användaren inte skall behöva bry sig om. Det sköts i bakgrunden. 3G skall fungera oavsett
@freebo 52410 wrote:
Du ska inte behöva göra någonting annat än plugga in ditt Telenor SIM och se glad ut, det där med leasade linor och operatörer som köper kapacitet av varandra är ngt som användaren inte skall behöva bry sig om. Det sköts i bakgrunden. 3G skall fungera oavsett
Jo det tycker jag med. Men igår fungerade det som sagt inte och då hade SWEDEN försvunnit och ersatts av telenor. Nu funkar det igen och nu är SWEDEN där igen. Blev rädd att detta hade med JB att göra men det verkar det ju inte vara. Nu vet jag inte om jag ska testa stänga av och sätta igång 3g igen för att testa. Det kan ju bara ha varit något fel i nätet igår även om det känns lite konstigt att det inträffade just när jag stängde av 3g:P
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.