Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › 3G & Sn0wbreeze 2.1
-
AuthorPosts
-
Har utan problem uppgraderat 4st 3GS till 4.1 (fr 4.0.1) med nya Sn0wbreez 2.1 som släpptes idag, alla jailbreake och upplåsta med 4.1 och bevarat baseband..
Men när jag kör det på en 3G (fr 4.0.1) fastnar den på snöloggan efter att ha kört, som det ser ut, hela restore-processen. Den står helt stilla och var 10:e minut ungefär blinkar den till och hamnar på snöloggan igen.
Verkar ha hängt sig, har provat allt möjligt, ibland får jag upp iTunes-läget (den där med usb-kabeln) fast med snöloggan i bakgrunden men kommer inte vidare därifrån heller. Vill helst inte restora “rent” 4.1 och få nya basebandet vilket då innebär att den ej går att låsa upp (eller?)
Några tips vad göra?
kör med redsn0w alt pwnagetool för att skapa custom ipsw
@iPhoneReservdelar.se 82917 wrote:
kör med redsn0w alt pwnagetool för att skapa custom ipsw
Uppgraderas inte basebandet med redsn0w? Dvs går ej att låsa upp?
Jag använda redsn0w med min gamla 3g igår kväll, och fick 05.14.02!
vågar inte testa på min 3G jag använder men kan nån göra en guide hur man gör med Sn0wbreeze 2.1?@benjamine 82929 wrote:
Jag använda redsn0w med min gamla 3g igår kväll, och fick 05.14.02!
vågar inte testa på min 3G jag använder men kan nån göra en guide hur man gör med Sn0wbreeze 2.1?Nedan länk är bra. Dock körde jag med simple mode när jag gjorde mina 3Gs och det funkade, det är just med 3G’n jag inte får till det, har nu försökt 10-15ggr. Kommer till läget där jag gjort restore i iTunes (utan felmeddelanden) och jag får meddelandet att “your iPhone has been restored to factory settings and is restarting….”, sen fastnar den med snöloggan
markill
November 14, 2010 at 18:53Post count: 0Det var då en jävla massa reklam idag /iAsh
Hej jag har ett litet problem.
Jo jag hade jailbreakat min iphone 4 4.2.1 med greenpoise förut och det funkar utan problem. Men idag ville jag återställa och jailbreaka med snowbreeze och det funkade okså bra men jag kan inte få någon telefon teckning?
Den kan inte hitta mitt kort eller något den är låst till telenor och det är telenor jag kör och det har funkat innan men nu funkar det inte den kan inte hitta mitt kort?
Varför? vad ska jag göra?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.