-
AuthorPosts
-
Hittade ingen tråd som handlade om de problem jag har så gör en ny och hoppas på att nån kan hjälpa mig..
Det är så att jag fick min iphone för nån dag sen och har suttit och lekt lite med den,
Uppdatera den till version 3.1 och nu vill jag stänga av 3g för att när jag sitter på jobbet så får jag ej 3g nät och den letar juh hela tiden så den drar batteri.
Men när jag går in på Inställningar > Allmänt > Nätverk men där har jag inget alternativ för 3g utan jag har bara Data-Roaming , Internet delning , VPN och Wi-Fi.Nån som vet om man kan stänga av de med version 3.1 eller måste jag nergradera den till en tidigare version ?
Sry skrev juh i fel forum,
Nån kanske kan flytta den till Problem och felsökning@mamaziita 42119 wrote:
Sry skrev juh i fel forum,
Nån kanske kan flytta den till Problem och felsökninghmm så vitt jag vet så ska den finnas där du ska inte behöva nedgradera eller så
@mamaziita 42121 wrote:
Ok, hittar inget där iaf om att ändra från 3g,
Brorsan har en iphone oxå och han kör med version 3.0.1 och han har den inställningen, men har du version 3.1 och har den inställningen ??Jag har 3.1 och kan stänga av 3G i allmänt-nätverk, så måste blivit nåt fel i din…
@mamaziita 42154 wrote:
De är nog för att jag har 3 som operatör dom har väll bara 3g nät,
De är vad jag har hittat om de iaf,
Men är de nån annan som har 3 som operatör och som kan ändra ???annars kan du ju bara återställa telefonen i iTunes om du kör lagligt(utan jailbreak) vilket jag antar, du kör ju 3.1
Jag tror inte personligen att det har med vilken operatör du har o göra.
@mevvan 42245 wrote:
annars kan du ju bara återställa telefonen i iTunes om du kör lagligt(utan jailbreak) vilket jag antar, du kör ju 3.1
Jag tror inte personligen att det har med vilken operatör du har o göra.
Jag har återställt den i itunes och ingen skillnad, samma skit,
ska ringa 3 sen och fråga får se vad dom säger,Den inställningen kanske inte finns då du köper telefonen ifrån 3. För 3 kan ENBART köra på 3g och INTE på 2G. Men om du stänger av tex. 3G via SBsettings eller dylikt så försvinner täckningen. Tillskillnad från andra operatörer så dom hade gått över till 2G.
@carpe 42277 wrote:
Den inställningen kanske inte finns då du köper telefonen ifrån 3. För 3 kan ENBART köra på 3g och INTE på 2G. Men om du stänger av tex. 3G via SBsettings eller dylikt så försvinner täckningen. Tillskillnad från andra operatörer så dom hade gått över till 2G.
ok fy fan va kasst =/, de drar juh en massa batteri när den håller på söka efter 3 nät hela tiden
Sätt den i flygplansläge då du är på jobbet, på de ställen där du inte har någon mottagning. För ingen kan ju ringa till den ändå, då den letar efter nätet hela tiden.
@carpe 42299 wrote:
Sätt den i flygplansläge då du är på jobbet, på de ställen där du inte har någon mottagning. För ingen kan ju ringa till den ändå, då den letar efter nätet hela tiden.
ja sant de kan man göra, men jag får 1 streck men ingen 3g symbol så jag kan ta emot samtal och sms, men man ser att den söker hela tiden..
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.