Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › 3GS 3.1.3 Fastnat i återställningsläge + Svart skärm
-
AuthorPosts
-
Hej !
Jag har en iPhone 3GS med firmware 3.1.3. Efter att ha fått problem med Cydia (misstänker jag iallafall) så låste sig min iPhone totalt vilket tillslut resulterade i att jag försökte köra en “hard-reboot”. Detta i sin tur resulterade i att min telefon inte kom längre än till apple-äpplet när jag startade den oavsett hur länge jag väntade, och efter ett par försök orkade jag inte mer utan bestämde mig för att återställa den..
Mitt första försök sket sig då den fastnade någonstans på vägen (kommer inte ihåg vilket felmeddelande) så jag gjorde ett till försök och då gick det precis som “det skulle”.. Men när telefonen skulle starta om så hamnade den åter igen i återställningsläge, fast med svart skärm.
Jag lät den stå men ingenting hände så jag beslutade att återställa igen men samma sak hände. Jag kan tillägga att skärmen fungerar som den ska under själva återställningsprocessen, men så fort telefonen skall starta om blir den svart igen.
Efter andra återställningsförsöket kopplade jag ur telefonen och försökte att starta den manuellt, och när inte det fungerade även att göra en hard-reboot, men skärmen fortsatte att vara svart och när jag kopplar in den i iTunes säger den fortfarande att iPhonen är i återställningsläge.Jag är slut på idéer och börjar bli desperat eftersom att garantin gick ut för ungefär en månad sedan, annars hade jag bara lämnat in den..
Jag använde libusb och har nu fått veta att iPhonen sitter fast i DFU-läge
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.