Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › 3GS 32gb började sega nu o"boot"bar!?!
-
AuthorPosts
-
Hej allihopa jag är ny här!
Har sökt runt på forumet men inte hittat något som liknar min situation…
Jag har som rubriken beskriver en 3GS som jag köpt utav en vän.
Den var jailbreakad med blackrain och hade cydia i sig. Telefonen köpte han på Telenor och jag får boota om den med dator varje gång den laddar ur.Jag tippar således på att den har OS 3.1.3.
Symptomen började för ett par veckor sedan med att den “hängde” sig, till en början ett par sek och nu på slutet någon minut typ. Tycker jag märkt att den gärna hänger sig när den byter till annat nät, kanske bara inbillning.
Igår så totalhängde den sig åter igen denna gång var jag tvungen att köra
blackra1n 4gånger innan pinkods rutan ploppa upp.nu 12h senare gjorde den samma sak men nu funkar inte blackra1n alls har försökt typ 30gånger.
*situation*
I displayen står att jag skall köra itunes, jag dockar den till datorn och startar blackra1n dialogrutan hoppar käckt upp och säger att allt e skitlätt.
Done wait for reboot! Efter ett par minuter kommer den lilla snurrande vita mätaren upp sedan stannar den och krossat äpple visas. Därefter att jag skall köra itunes.Jag har inte uppdaterat den eller kört den på itunes. Är rädd att jag sabbar något om jag återställer den, man trycker väl in itunes 9.1 då misstänker jag!?
Jag är inte så intresserad av tredjehands appar så jag skiter gärna i jailbreak.
MEN jag misstänker att jag inte kan köra den med mitt comviq-sim om jag återställer den?VAD F*****N gör jag?? Har blivit så beroende av denna magiska lilla pryl att jag förtvinar i abstinens med min gammla svett-Nokia……:eek:
HJÄLP !!!! 🙁
Är den köpt med Telenor och låst till telenor men du kan använda comviq så har du inte 3.1.3 utan 3.1.2 eller tidigare OS.
3.1.3 Går nämligen inte att låsa upp.
Jag hade nog testat att köra Blackra1n ett par gånger till…
Vet du om din shsh är sparad i cydia?@ponyboy 62862 wrote:
Du verka ha fått samma problem som de i denna tråd. Kan du inte få igång den så måste du nog återställa den. Har du 3.1.2 SHSH sparad i cydia så kan du återställa till 3.1.2 och jailbreaka igen. Läs igenom den tråden, det står även om hur du kan ta reda på om du har SHSH sparad.
Ok tackar! Skall läsa….. Om jag inte vet om min SHSH är sparad i cydia, kan man kolla detta?
Vet att jag har cydia i telefonen…. *läser bums!*
@subitus 62984 wrote:
Ok tackar! Skall läsa….. Om jag inte vet om min SHSH är sparad i cydia, kan man kolla detta?
Vet att jag har cydia i telefonen…. *läser bums!*
Ojojoj….jag är en farlig MTF! :laugh:
Har nu via usbtool fått tag på min ecid sparat hos saurik, allt ok enligt umbrella…
sedan meckat till HOST filen så att itunes pratar med rätt server! 😮
körde återställning till 3.1.2 allt ok än så länge….
körde blackrain för att komma in i den …
därefter redsn0w för att installera cydia
sedan boota med blackra1n igen ok.
Uppdaterar nu cydia via wifi, (cydia gnällde vid uppstart över ett gäng filer som inte gick att ladda in och att den kör med gammal så länge)
men hur f*n får jag den att köpa mitt comviq kort?Vet att jag hade en snöflinga bland ikonerna förut, kan det vara denna som saknas?
Skall gå och byta kalsonger nu…..:rolleyes:
laddar sn0w nu….hahaha f*n va gôtt!
Vart kunde man hitta kontakter i windows, ominstalerade itunes för länge sen inte synkat sen dess???
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.