Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › 3GS 4.0 baseband 04.26.08 – uppdatering
-
AuthorPosts
-
Tjoho!
Som rubriken säger, jag har en 3gs, 4.0 med det gamla 04.26.08 och undrar vilken uppdatering jag skulle kunna göra, eller snarare vilken jag borde. iphonen är köpt i usa så jag måste kunna låsa upp den. har uppdaterat den ett flertal gånger tidigare men nu lyckas jag inte hitta om det finns unlock till 4.1 eller till och med till 4.2.1.
tacksam för svar
/ericSe bara till att du inte får med baseband uppdateringen det är den som är viktig för dig.
Du får nog vänta tills en uppdaterad version av pwnagetool kommer ut (finns endast till mac) så att du kan göra en custom ipsw som inte uppdaterar basebandet.alright, det kommer jag ihåg att jag gjorde sist, använde pwnagetool. men när släpps det en ny version? och går det isf att låsa upp 4.2.1 med ultrasn0w, eller ska jag satsa på 4.1?
@iPhoneReservdelar.se 83533 wrote:
Se bara till att du inte får med baseband uppdateringen det är den som är viktig för dig.
Du får nog vänta tills en uppdaterad version av pwnagetool kommer ut (finns endast till mac) så att du kan göra en custom ipsw som inte uppdaterar basebandet.Eller Snowbreeze (som är min favorit av alla) som finns till Windows.
@er1c 83534 wrote:
alright, det kommer jag ihåg att jag gjorde sist, använde pwnagetool. men när släpps det en ny version? och går det isf att låsa upp 4.2.1 med ultrasn0w, eller ska jag satsa på 4.1?
Både 4.1 och 4.2.1 innehåller samma baseband som idag inte kan låsas upp med ultrasn0w, där av ska du vara försiktig när du uppdaterar så att du behåller dit baseband
@iPhoneReservdelar.se 83550 wrote:
Både 4.1 och 4.2.1 innehåller samma baseband som idag inte kan låsas upp med ultrasn0w, där av ska du vara försiktig när du uppdaterar så att du behåller dit baseband
Ja, jag vet om att jag måste göra en custom-ipsw, men min fråga var till vilken version det har kommit unlock till. om jag kan uppdatera till 4.2.1 eller bara till 4.1.
4.1 går idag med pwnage tool, har uppdaterat egen
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.