3gs blackra1n hittar inte internet(iphone hittar)

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak 3gs blackra1n hittar inte internet(iphone hittar)

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 53

har köpt en ny iphone 3gs med os 3.1.2 och försökte köra blackra1n på den och allting gick fint, när jag kopplar mig på min trådlösa wlan och startar blackrain så säger den check your internet conection?
    har testar att återställa netvärks inställningar men det hjälper inte.
    jag har sedan klickat och avinstalerat blackrain, nu när jag kör blackrain på nytt så får jag inte mer blackra1n ikonen opå telefonen.
    vad kan jag göra nu.
    kan jag installera custom firmware? eller finns det andra sätt jag kan göra för att jailbreaka och låsa upp telefonen.
    när jag stoppar i telias kort så står det ingen service.
    vill helst inte återställa telefonen och få 3.1.3 i telefonen.
    tacksam för alla svar.

GeoFan
    Member
    Post count: 22

@seno 60458 wrote:

har köpt en ny iphone 3gs med os 3.1.2 och försökte köra blackra1n på den och allting gick fint, när jag kopplar mig på min trådlösa wlan och startar blackrain så säger den check your internet conection?
    har testar att återställa netvärks inställningar men det hjälper inte.
    jag har sedan klickat och avinstalerat blackrain, nu när jag kör blackrain på nytt så får jag inte mer blackra1n ikonen opå telefonen.
    vad kan jag göra nu.
    kan jag installera custom firmware? eller finns det andra sätt jag kan göra för att jailbreaka och låsa upp telefonen.
    när jag stoppar i telias kort så står det ingen service.
    vill helst inte återställa telefonen och få 3.1.3 i telefonen.
    tacksam för alla svar.

I väntan på svar från lite mer erfarna medlemmar kommer här förslag på vad jag skulle ha gjort:
    Om du har en SHIS fil på Sauriks server skulle du kunna köra en restore från den och börja om från början!

steg för steg på hur man gör finns i forumet.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Meh, ingen rolig situation det där… Eftersom du trillat över ett inte helt vanligt felmeddelande jag kan tänka mig att det faktisk bara är att försöka installera Blackra1n tills det fungerar igen. Du kan ju inte köra en restore till 3.1.2 om du inte haft den jailbreakad innan 4/2 (och sparat SHSH) så det är bara att fortsätta med BR eller testa Redsn0w men frågan är bara hur Redsn0w ställer sig till 3.1.2 som berörts av BR?

Som du ser, fler frågor än svar just nu.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Det är helt vanligt att wifi strular efter att man jailat med blackra1n men är den köpt från Telia så ska gå att surfa med Telia sim kort. Aktiverade du din iPhone i iTunes innan du jailbreakade?

Du kan inte få tillbaka blackra1n ikonen för att din iphone är jailbreakad redan och det enda som händer när du trycker på “Make it ra1n” är att din iPhone vaknar ur en tethered sömn. Vet inte om det hjälper att få tillbaka blackra1n ikonen heller om du inte har tillgång till internet, allt som finns i den appen behöver internet för att laddas/installeras. Prova med redsn0w, den funkar även om man har redan jailbreakat med blackra1n. Även om redsn0w inte löser detta problem så kommer den åtminstonde att installera afc2add i din iphone och då kommer du ha mycket mera lösnings möjligheter.

seno
    Member
    Post count: 53

jag aktiverade den aldrig i itunes med telia kort 🙁
    kan man inte återställa den med custom firmware 3.1.3 (om det finns nåt sånt) till 3gs
    telefonen köptes förra veckan så jag hann aldrig ha cydia i den
    ska testa med redsnow och se om det blir bättre
    har ni nån bra länk till redsnow quide som förklarar hur man går tillväga för en nybörjare.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.