3GS byta lur från icke JB till JB

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak 3GS byta lur från icke JB till JB

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1

Jag har i dagsläget en 3GS (32gb med 4.0.1) låst till telenor genom jobbet.
    Jag behöver nu lämna tillbaka den här luren till jobbet och tänker då köpa en annan 3GS och köra mitt privata sim-kort (tele2).
    Jag har gjort en backup i iTunes.
    För att kunna stoppa i mitt Tele2 kort skulle jag behöva köpa en lur som är JB

Så till frågorna:

1) kan man återställa en backup från en icke JB 3GS till en nyinköpt JB 3GS?

2) behöver jag i så fall tänka på något särskiljt när jag köper den nya luren (tex mjukvara etc)(vissa har ju JB 3.x, andra har JB 4.x)

2b) när man köper en redan JB mobil, är det något man ska tänka på angående SHSH etc? Jag har inte helt fattat hur allt med SHSH hänger ihop och vet därför inte om jag gör bort mig som köper en JB 3GS och inte får några SHSH filer med på köpet.

3) Hur gör jag för att få in min icke JB-backup i den jailbreakade telefonen?

4) mest av nyfikenhet: är en backup i iTunes beroende av vilken mjukvara som finns i mobilen? Dvs, jag gjorde backupen i 4.0, är jag då begränsad till vilka mjukvaror jag kan återskapa den i?

Tack på förhand

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.