Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › 3GS Fabriksupplåst men Tele2 funkar ej!
-
AuthorPosts
-
Har köpt en fabriksupplåst 3gs, tre funkar samt telia men ej Tele2.
Vad kan detta bero på?Var köpte du den?
Vad har den för modellnummer? (MCxxxx)Testa att slå av 3G, stoppa in SIM-kortet och låt den söka nät en stund.
Köpte den från en på blocket. Han sa att den var fabriksupplåst och satte i olika kort.
När jag nu kom hem så funkar inte tele2 men Tre samt Telia funkar.. Skik skumtFår upp
“The sim card inserted in this iphone does not appear to be supported…..”
lurad… kanske… stoppa in TRE kortet och kolla vad det är för modellnummer under Inställningar-Allmänt-Om
Om både Tre och Telia funkar så är den upplåst och om den inte är jailbreakad just nu så är den 100% fabriksupplåst. Tele2 är jävligt knasig när det gäller iPhone, har själv problem med den i min tjejs Telia upplåsta iPhone. Jag har inte kunnat lösa på 8 månader, problemet är att när 3G är på kan mottagningen försvinna helt och det enda som hjälper är att reboota.
Prova att starta om din iPhone och stäng av 3G. Prova även med andra Tele2 simkort än din egen, funkar det med andra simkort så kan du be Tele2 skicka ett nytt till dig.
Japp, de e version 3.1.3 i den så den är inte jailbreakad och telia samt tre funkar i den.
Mitt tele2 kort e rätt så nytt men visst ska prova med andra.Har startat om, stängdt av 3g satt på osv och inget hjälper…
försökt med en ipcc men ingen skillnad, vet inte ifall e funkar till 3.1.3
@phr34k 58523 wrote:
försökt med en ipcc men ingen skillnad, vet inte ifall e funkar till 3.1.3
Är ditt Tele2 kort ett 3G- eller GSM-kort?
Det är ett nytt kort så de lär väl vara 3g, de gör väl inga gsm längre…. eller?
Samma med min 3GS, fabriksupplåst, men funkar bara med TRE och TELIA.
Näh, den vägrar. Har testat nu med ipcc filen och startat om luren, kör in sim kortet och den kräver itunes så jag kopplar in den och då får jag upp ” the sim card inserted…..”
BarateaU
Skulle du kunna dela med dig av din “hemma bakad firmware”? 🙂 eller berätta hur du gjorde!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.