Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › 3GS Går ej att ladda
-
AuthorPosts
-
Last resort
Hade 12 % batteri kvar så tänkte sätta i laddaren på morgonen, hade glömt ladda under natten (den låg bara på bordet bredvid datorn).
1. Satt i den i datorn, inget hände. (ingen kontakt med Itunes heller)
2. Satt i den i väggen, inget hände.
3. Bytte kabel och gjorde ovanstående, inget hände.6%
4. Gjorde en reset (båda knapparna intryckta), och gjorde ovanstående, inget hände.
5. Gick över till en kompis testa i hans laddare med hans dator och vägguttag, inget hände.
6. Min kompis koppla in hos mig, hans iphone 4 funkade lysande.3%
7. Rensa all ludd och skit jag kunde från laddningsområdet (det var en del :P) och gjorde ovanstående, fortfarande inget hände.
Nu är mobilen så gott som död, försöker jag starta den står det att den vill bli laddad…doh
Någon som varit med om liknande och kommit upp med en lösning? eller är det bara att bita i det sura äpplet (garantin har gått ut) ?
🙁
Tack för ni tog er tid
Jävla iphone :mad2:/ Meddon
Troligtvis fel på dockkontakten.
Det är bara att byta den, och se.
Om du har tappat telefonen så kan det hända att anslutningskabeln för dockkontakten har lossnat. (då fungerar rimligtvis inte homeknappen eller loudspeeker)Ska tilläggas att mobilen under sina sista 12% gick utmärkt att använda, homeknappen fungerade, ja allt. Det var bara själva laddningen som strula. Och den har inte blivit tappad i golvet.
Som sagt prova byta dockkontakten och eller batteriet och se om det gör nån skillnad, laddar den ändå inte är det säkert laddningskretsen som det har blivit kortslutning i.
Vet du vad det kan kosta att byta batteriet / dockkontakten ?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.