3gs går inte utan laddaren isatt

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone 3gs går inte utan laddaren isatt

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 16

När jag har i laddaren så fungerar Iphonen, och för det mesta när jag drar ut laddaren så slår den av sig.

Vad kan det vara för fel?

iPhoneReparation.se
    Member
    Post count: 8

Hej!

Det är förmodligen ditt batteri som börjar bli riktigt trött. Har haft flertalet iphone 3G med liknande problem som visat sig vara batteriet. Kan även vara en mildare fuktskada som går att reparera.

MVH Patrik

Kikkiz
    Member

@iPhoneReparation.se 77469 wrote:

Hej!

Det är förmodligen ditt batteri som börjar bli riktigt trött. Har haft flertalet iphone 3G med liknande problem som visat sig vara batteriet. Kan även vara en mildare fuktskada som går att reparera.

MVH Patrik

Den blev såhär bara efter 1½ månad så tror inte att det ska vara batteriet. Vad gör man åt en mildare fuktskada då?

iPhoneReparation.se
    Member
    Post count: 8

@kikkiz 77470 wrote:

Den blev såhär bara efter 1½ månad så tror inte att det ska vara batteriet. Vad gör man åt en mildare fuktskada då?

Finns batterier med fabriksfel som blir på det viset snabbt, du borde kunna ta det på garantin tycker jag om den är så pass ny. Vid fuktskada kan det vara nödvändigt att rengöra kretskorten i telefonen från korrosion för att den ska bli normal igen. Finns guider på internet för detta, eller så kan du lämna in den för att få det fixat.

MVH Patrik

Kikkiz
    Member

@iPhoneReparation.se 77472 wrote:

Finns batterier med fabriksfel som blir på det viset snabbt, du borde kunna ta det på garantin tycker jag om den är så pass ny. Vid fuktskada kan det vara nödvändigt att rengöra kretskorten i telefonen från korrosion för att den ska bli normal igen. Finns guider på internet för detta, eller så kan du lämna in den för att få det fixat.

MVH Patrik

Ok, tack för info.

Kram och gonatt

Mvh Kikki

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Det är nog mer troligt med fuktskada på dockkontakten än att själva batteriet är kass.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.