Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › 3GS hängde sig, 3G mottagningen försvann.
-
AuthorPosts
-
Har en 3GS med operatören TRE. Ej JB. Näst senaste modemfw, kan ej siffrorna i huvudet 🙂
Har ej haft några problem med mottagning, har i princip fullt där jag bor. Idag så hängde sig telefonen. Jag tröck på alla knappar, och efter ett tag så hoppade den igång. Ett rejält “lagg” om man skall beskriva det hela noggrannare.
Efter det försvann min 3G mottagning. Jag har mottagning, men ingen 3G vilket blir lite problematiskt med operatören TRE. Det visar 1-2 pluppar och så står det en 3:a, men ingen 3G utan en liten rund ring istället. Ibland får jag även ingen service, trots att det skall vara full mottagning här. Går ej att ringa osv. Har testat att ändra operatör, tagit ur simkort, “Hard” reset (Skärmsläckare + Home) men inget har fungerat.Jag är ganska säker att jag fick detta problem med min 3G jag hade förut, dock vill jag inte återställa den då jag är tvungen att uppgradera till 3.13 ?
Någon som varit med om detta, och löst det förutom en återställning ?
Varför vill du inte återställa den till 3.1.3?
Är den låst till TRE och du ringer med TRE spelar ju en uppdatering av basebandet ingen roll, eller tänker du på andrahandsvärdet?
Många nattliga frågor….
Jag vill ha möjligheten att jailbreaka. Har alltid haft jailbreakad 3G, men iom att man måste ha tillgång till en dator om man råkar starta om sin 3GS gör mig tveksam. Dock vill jag inte gå miste om möjligheten.
Den är låst till tre, och jag ringer med tre 😉
Mja, om du har testat att resetta nätverksinställningarna så står du mellan två hötappar; jailbreaka den nu och se vad som händer eller återställ och använd den för att ringa med.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.