3gs laddar inte

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone 3gs laddar inte

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Member
    Post count: 6

Hej!
    Jag har ägt min Iphone 3gs i 20 dagar snart…

Igår natt ställde jag in Sleepcykle men den ringde aldrig. Nu vill den inte starta efter många timmars laddning. Dels med USB & väggkontakten. iTunes hittar inte telefonen.

Jag har provat en “hård omstart” genom att hålla viloknappen och homeknappen i 15 sekunder. Det som händer är att skärmen blinkar till, inte mer.

Vad kan jag göra?

Har köpt apps (navigatorprogram m.m.), iphoneskydd osv. totalt för nästan 1500 kr, det känns ju segt att skicka in den på Service och förlora allt detta. Synkade den i Iphone första dagen, men efter det har jag inte hunnit göra en backup.

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

saker som du köpt via itunes eller appstore kommer du kunna få tillbaka så länge du har kvar ditt itunes kontot som du köpt det från.

har inget tips om hur du kan fixa detta tyvärr. utom att skicka in den på service

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@alexanderb 51364 wrote:

Hej!
    Jag har ägt min Iphone 3gs i 20 dagar snart…

Igår natt ställde jag in Sleepcykle men den ringde aldrig. Nu vill den inte starta efter många timmars laddning. Dels med USB & väggkontakten. iTunes hittar inte telefonen.

Jag har provat en “hård omstart” genom att hålla viloknappen och homeknappen i 15 sekunder. Det som händer är att skärmen blinkar till, inte mer.

Vad kan jag göra?

Har köpt apps (navigatorprogram m.m.), iphoneskydd osv. totalt för nästan 1500 kr, det känns ju segt att skicka in den på Service och förlora allt detta. Synkade den i Iphone första dagen, men efter det har jag inte hunnit göra en backup.

Har du Jailbreakat den?

alexanderb
    Member

@h3nr11k 51368 wrote:

Har du Jailbreakat den?

Nej, den är inte och har aldrig varit jailbreakad.
    Dock började den helt plötsligt att fungera igen. Så att jag har nu kunnat synkronisera och säkerhetskopiera den i iTunes.

Samma problem har kommit tillbaka nu – den laddar inte.
    Prövar flera laddare – orginal i USB, orginal i vägg.
    En oäkta väggladdare och i en blockrocker.

alexanderb
    Member

Inne i iTunes nu (den laddar fortfarande inte). 3% kvar å jag kör en återställning, hoppas detta hjälper… :confused:

alexanderb
    Member

Den dog under återställning (ett fel uppstod 1602…). Och ja, nu är jag ju där igen. Ska jag sätta den i laddaren och vänta på att min telefon vaknar upp eventuellt (?), som den ju faktiskt gjorde tidigare och sen köra en återställning?

Eller är detta ett hårdvarufel och att det inte finns något annat att göra än att skicka den på service?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@alexanderb 51469 wrote:

Den dog under återställning (ett fel uppstod 1602…). Och ja, nu är jag ju där igen. Ska jag sätta den i laddaren och vänta på att min telefon vaknar upp eventuellt (?), som den ju faktiskt gjorde tidigare och sen köra en återställning?

Eller är detta ett hårdvarufel och att det inte finns något annat att göra än att skicka den på service?

Helt klart, om du köpt den i Sverige för dyra pengar skall gå tillbaka, drämma den i disken och vara förbannad

alexanderb
    Member

@freebo 51470 wrote:

Helt klart, om du köpt den i Sverige för dyra pengar skall gå tillbaka, drämma den i disken och vara förbannad

Är köpt med abbonemang hos Halebop. Så jag får nog åka långt för att kunna drämma den i någon disk 😉

alexanderb
    Member

Jäkligt märkligt fel alltså. När jag gör en fabriksåterställning i iTunes så laddar telefonen. Men direkt jag drar ur den och antigen sätter den i laddning i usb-porten eller i väggladdaren så laddar den inte utan det ser bara ut som att den går på nätdrift (trots bara 14% batteritid kvar)

Men direkt jag kör fabriksåterställningen och låter den sitta i efter det så laddar den.

Som sagt, aldrig jailbreakat den.

Timpppa
    Member
    Post count: 72

@alexanderb 51483 wrote:

Jäkligt märkligt fel alltså. När jag gör en fabriksåterställning i iTunes så laddar telefonen. Men direkt jag drar ur den och antigen sätter den i laddning i usb-porten eller i väggladdaren så laddar den inte utan det ser bara ut som att den går på nätdrift (trots bara 14% batteritid kvar)

Men direkt jag kör fabriksåterställningen och låter den sitta i efter det så laddar den.

Som sagt, aldrig jailbreakat den.

Halebop får fixa lite….

rosenlorden
    Member
    Post count: 15

Gammal tråd detta, men jag sitter själv i samma sits och med en Halebop 3gs som vägrar ladda.. Procent mätaren verkar vara en sorglig nedräkning för min bäste vän inför döden…

Hur gick det för dig sen? Kunde dom laga det eller vad hände?

Min är inskickad till Anovo nu, får se vad dom gör eller inte gör… 😡

rosenlorden
    Member

Update, lämnade in telefonen på Telia i onsdags som i sin tur skickade till Anovo. Nu är visst telefonen utbytt mot en ny på garanti står det där och på väg till mig. Helt otroligt snabbt! Återstår att se vad man får för “ny” lur då…

rosenlorden
    Member

Sådär, då har man fått en sprillans ny iPhone. Återställde via iTunes och nu är allt som vanligt, klockrent. Anovo får toppbetyg av mig iallafall för oerhört snabb hantering, även Telia affären i Skövde 🙂

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.