3GS med nya bootromen – Jailbreak – När kommer det?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak 3GS med nya bootromen – Jailbreak – När kommer det?

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 107

Kan vi inte ha en tråd om allt till 3GS med nya bootrom? Mods får gärna ta bort tråden annars. Har sett i många trådar där folk frågat om saker angående nya bootromen för 3GS, när jailbreak kommer med mera och inte fått svar, därav kan vi väl köra en egen tråd med allt om detta där de kanske kan få svar på det dom söker?

3GS 1G GB med nya bootromen här. Vad har ni för frågor?

mandinga
    Member
    Post count: 96

Finns väl inget som säger att den kommer, eller att den är på väg. Den JB det pratades om var den till den gamla bootroomen, och tyvärr så vi med den nya har ju ingen nytta av den.

Dock tror jag det kommer att komma en ny JB, tyvärr inte den närmsta tiden. Fast man vet aldrig, man kan ju hoppas att det släpps en nu när det börjar skeppas ut Iphone 4.

Men men, precis som du och många andra “hänger jag på låset” och väntar på att den ska släppas 🙁

JockeL
    Member

Just därför jag är sugen på att nedgradera till 3.1.3, men får inte QuickPwn att fungera, någon som kan hjälpa mig med det eller vet något annat liknande program man kan använda sig av?

mandinga
    Member
    Post count: 96

Har jag hängt med rätt i svängarna, så går det inte. Det går bara om man har spara sin SHSH blob i Cydia. Har du det så finns det en möjlighet!

(Nae, jag är inte alls så kunnig inom området, jag har läst och fått saker och ting förklarade för mig) 🙂

SomethinG
    Member
    Post count: 363

@jockel 69522 wrote:

Just därför jag är sugen på att nedgradera till 3.1.3, men får inte QuickPwn att fungera, någon som kan hjälpa mig med det eller vet något annat liknande program man kan använda sig av?

Sparat shsh filen för 3.1.3?

Då borde det bara vara att nergradera Itunes från version 9,2 till versionen innan den och trycka på återställ typ. ( Dock försvinner ju allt ) men du får ju 3.1.3.

jag är inte hundra på att detta funkar , men jag hade nog testat om jag var i samma sits som du

JockeL
    Member

Är det så lätt att bara ladda ner tex 9.1 iTunes och återställa, för att sedan ha 3.1.3?

aztech
    Member
    Post count: 18

Är det någon som har koll på Chronic Devteam?
    Jag hittade en video på YT som talade om att GreenPois0n skulle ta hand om den senare bootromen…
    Kan det vara nåt kanske?

edit.
    [YOUTUBE]j4UUfRhO1h4[/YOUTUBE]

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.