Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › 3Gs och Bluetooth.
-
AuthorPosts
-
Ett par snabba frågor, och ja jag har sökt men inte riktigt hittat svar på min fråga.
1. Kan man stänga av 3G på nya 3Gs? (i batterispararsyfte)
2. Kan man ansluta vilken bluetoothenehet som helst? Annan telefon eller headset exempelvis.Jag hade en 3G förra sommaren men på den gick inte detta.
Ha en trvlig helg alla! 😛
Ja det ska gå alldeles utmärkt.
Att stänga av 3G på iPhone 3G går också det även alldeles utmärkt. Att du inte kunde göra det på din verkar väldigt konstigt. Säker på att du inte hittade rätt i telefonen i inställningarna?
Gäller även desamma med bluetooth. Både på 3G och 3GS. Exakt samma sak på båda. Alla olika tillbehör såsom A2DP headsets eller så ska gå att lägga till t.ex. Andra telefoner går också utmärkt att hitta, men till vilken nytta? Du kan inte skicka filer till de ändå. Om du nu inte har jailbrejk och använder ibluetooth (så det blir som på vilken annan lur som helst med bluetooth).
Så ja, på båda svaren, på både 3G och 3GS.
Ja det var lite det här med att skicka mp3or mellan en iphone och en annan telefon som jag tänkte på. Det går alltså inte om man inte jailbreakat.
Men jag kan alltså inte ansluta mitt SonyEricsson headset heller om jag inte jailbreakat iphonen då?
Det blir till att jailbreaka förstår jag.
@maggelito 43372 wrote:
Ja det var lite det här med att skicka mp3or mellan en iphone och en annan telefon som jag tänkte på. Det går alltså inte om man inte jailbreakat.
Men jag kan alltså inte ansluta mitt SonyEricsson headset heller om jag inte jailbreakat iphonen då?
Det blir till att jailbreaka förstår jag.
Nej det går inte skicka t.ex mp3or mellan iphone/iphone eller valfri annan lur med bluetooth om du inte jailbrejkat din iphone och kör med ibluetooth.
Men sony ericsson headset eller något av något annat märke är inga problem att använda dig av redan orginal, som jag redan skrev i första inlägget..
Men med jailbrejk öppnar man upp möjligheterna så man kan använda alla funktioner fullt ut och lite till dock.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.