3gs som modem till dator

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone 3gs som modem till dator

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Hejsan…
    Det finns trådar om det här men antagligen är det något som jag som nybörjare inte riktig förstår, jag har inte fliken internetdelning på min iphone. Tillhandahöll den igår så jg har dem nya uppdateringarna från itunes.
    Jag kan varken med usb eller blåtand få en fungerande internetåtkomst via mobilen som modem, någon som vill hjälpa en roooockie.
    tack så mycket på förhand, Rickard

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@corona_mannen 55948 wrote:

Hejsan…
    Det finns trådar om det här men antagligen är det något som jag som nybörjare inte riktig förstår, jag har inte fliken internetdelning på min iphone. Tillhandahöll den igår så jg har dem nya uppdateringarna från itunes.
    Jag kan varken med usb eller blåtand få en fungerande internetåtkomst via mobilen som modem, någon som vill hjälpa en roooockie.
    tack så mycket på förhand, Rickard

3G?, 3GS? firmware? operatör?

Lägg din mobilspecifikation i din forumsignatur, den kommer till användning hela tiden. Tro mig =)

Mr Fyhr
    Member
    Post count: 482

Enda är väl gå in på inställningar/allmänt/nätverk och välj usb och köra på så funka det med min gs med fm 3.1.2 har ej testat med 3.1.3 än

corona_mannen
    Member
    Post count: 3

har 3.1.3 och ingen internetdelning kör med halebop med fri surf.
    varför har jag inte delning på nätverks mappen?

leomessi
    Member
    Post count: 49

@corona_mannen 56088 wrote:

har 3.1.3 och ingen internetdelning kör med halebop med fri surf.
    varför har jag inte delning på nätverks mappen?

Svara på frågorna som ställdes till dig så kanske du får hjälp.

Det kan vara så att halebop inte tillåter internetdelning och att det är därför du inte har det alternativet tillgängligt i din telefon. Jag vet dock inte om just halebop tillåter eller inte men har hört att vissa operatörer inte tillåter så kanske halebop är en av dem?

2crueal4u
    Member
    Post count: 56

Jag har samma problem!

Hur jag än testar, hur jag än gör så får jag inte den att hitta rätt ip-adress.
    Jag har TRE företagspaket, fris surf (10GB) men det vill sig INTE!

Någon som kan hjälpa till!

LÖST!!!!!!
    Efter många om och men fick jag det att fungera. Jag var tvungen att stänga av W-lan på min bärbara. Alltså det räckte inte och koppla ner utan jag var tvungen att stänga av det trådlösa helt. Jag har en off och on knapp för det!

Sen testade jag med iphonen igen, och det gick.

Testade koppla in sen igen när w-lan var på (aktiverat) och fick samma fel som alltid innan. Den hittar inte rätt ip-adress.

Så det kanske kommer till hjälp. Jag kör för övrigt på Win7 x64

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.