Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › 3GS uppdaterad till 3.1.3 med 05.11.07
-
AuthorPosts
-
En fråga det finns säkert i trådar men lämnade in min mobil för en kille skulle fixa glaset på skärmen!
Men då bad jag han kolla om han kunde fixa den också för hade 3.1.2 men den hade låst sig och krånglat så kunde inte komma vidare och är beroende av att vara upplåst.Men han trodde inte att han hade lyckats fixa den men nu när jag satt o kollade på den, använder den men utan simkort =) så såg jag att det var baseband 05.11.07 betyder inte det att jag kan unlocka den?
vill bara kolla innan jag gör något dumt!Har han uppdaterat din 3Gs till 3.1.3 utan att uppdatera ditt baseband då har han antingen gjort en custom ipsw med PwnageTool/Sn0wbreeze eller så har han använt Musclenerds hack och tagit ut basebands uppdateringen ur 3.1.3 ipsw innan han uppdaterade din iPhone. Skillnanden mellan dessa 2 metoder är att den första metoden jailbreakar din iPhone medans den andra metoden inte gör det. Har du Cydia eller RockApp i din iPhone så har han använt en custom ipsw och jailbreakat din iPhone. Om din iPhone inte är jailbreakad så kan du använda Spirit JB.
Du kan inte använda den vanliga Blacksn0w för att låsa upp din iPhone nu när du är på fw 3.1.3, PROVA INTE ENS DET FÖR DÅ KOMMER DIN IPHONE ATT HÄNGA SIG. Du måste du installera Blacksn0w RC2 Final från cydia och låsa upp din iPhone. Lägg in denna source i cydia och då kan du hitta den: http://cydia.pushfix.info/
Jag gjorde som du sa, allt installerades och följde guiden rakt av, men sen hängde sig telefonen, så jag startade om den fungerar fortfarande men kommer inte längre än att låsa upp sim med koden där den hänger sig den känns jätte seg i största allmänhet.
Några konkreta tips?
Oj där skrev jag för fort, jag hade kortet i när jag startade mobilen,det kanske blev för mycket för den?för nu testade jag och ta ut kortet innan jag startade den och stoppade i det när allt laddat klart och då fungerade det!=)
tack så mycket! vart utan min upplåsnig i månader nu så ÄNTLIGEN!
@jakeess 67826 wrote:
Jag gjorde som du sa, allt installerades och följde guiden rakt av, men sen hängde sig telefonen, så jag startade om den fungerar fortfarande men kommer inte längre än att låsa upp sim med koden där den hänger sig den känns jätte seg i största allmänhet.
Några konkreta tips?
Har du 3.1.3 eller 3.1.2? Användare med 3.1.3, baseband 05.11.07 och Blacksn0w RC2 hacket har rapporterat precis samma problem som du nu nämner
jag har 3.1.3 men det var bara segt i början nu fungerar det fläckfritt!men satte i kortet efter jag har kommit in i mobilen det var det som var nycklen till att lyckas komma förbi det sega för mig!
nu krånglar det igen riktigt seg och står bara och söker…hittar inte 3. vet någon nått man kan göra för att det ska bli bättre?
Vänta 10 dagar på att nästa unlock släpps
Jag har en iphone 3gs och som jag köpt upplåst från USA med Cydia, den hade firmware 3.0.1 innan och jag hade lite problem med den. Klåfingrig som man är uppdaterade jag min Iphone 3gs via Itunes till firmware 3.1.3 (7E18) och trodde sedan att det bara var att göra Jailbreak via spirit som jag läste på nätet. Dum som jag är så insåg jag då inte att den inte då även skulle bli upplåst. Nu sitter jag här med Iphone utan fungerande telefon eftersom den inte längre är upplåst. Är det nu kört för mig eller går det trots min dumhet att låsa upp telefonen igen?
@yamrin 67883 wrote:
Jag har en iphone 3gs och som jag köpt upplåst från USA med Cydia, den hade firmware 3.0.1 innan och jag hade lite problem med den. Klåfingrig som man är uppdaterade jag min Iphone 3gs via Itunes till firmware 3.1.3 (7E18) och trodde sedan att det bara var att göra Jailbreak via spirit som jag läste på nätet. Dum som jag är så insåg jag då inte att den inte då även skulle bli upplåst. Nu sitter jag här med Iphone utan fungerande telefon eftersom den inte längre är upplåst. Är det nu kört för mig eller går det trots min dumhet att låsa upp telefonen igen?
Det är kört för tillfället, nästa unlock kanske kommer i slutet av juni
Ok, det var ju surt!
om det dyker upp en unlock i slutet på Juni så får du hemskt gärna lägga ut hur jag går till väga eller någon länk till sidor där jag kan följa hur jag gör.
tack på förhand!något nytt om upplåsning av 3GS 3.1.3? nån som vet om det finns något sätt att fixa detta nu?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.