3GS vill inte boota efter ett antal felskrivningar i passcode

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak 3GS vill inte boota efter ett antal felskrivningar i passcode

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 24

Hej!

Iphone 3GS
    Firmware 4.0.1
    JB och unlock med jailbreakme.com och ultrasn0w
    Låst till: Telenor
    Operatör: Tre (Via jobbet)

Nu har det skitit sig totalt för mig… :confused:
    En kompis (som inte är min kompis längre 😉 ) lyckades komma över min 3gs över lunchen idag när vi satt och åt, och han är som han är och fick för sig att han skulle låsa min telefon med passcode efter (10 inslag) då den ska låsa sig ett tag, han lyckades inte bara med det utan telefonen har nu låst sig totalt.

Detta är “kaos” då jag jobbar som säljare = 90% jobb via telefonen :confused:

När jag tidigare har formaterat telefonen när jag fick hem den av bror min så tänkte jag ju inte så långt att jag sparade SHSH blob eftersom 4.0.1 fortfarande var signad, men det verkar den inte var längre…

Problemet är att jag inte kommer in i telefonen, den låser sig vid apple-logon och har den snurrande lilla laddgrejjer framför som hänger sig, reagerar inte när man kopplar den till iTunes, endast i DFU-mode

Det jag behöver är att på något sätt få fram SHSH Blob i DFU-mode eller på något annat sätt, eller att upgrada till 4.0.2 eller 4.1 och på något sätt downgrade:a igen för att kunna köra JB och unlock, för vad jag vet så fungerar bara unlock (ultrasn0w) på 4.0.1 och med rätt baseband såklart..

Har låst mig lite i tankarna nu och behöver idéer eller nån som kan hjälpa mig, utifrån lixom..

Tack på förhand!

/Soederberg

TruB
    Member
    Post count: 476

Kräver att du skriver in en bukkod, som brukar komma med ditt abb.
    Kontakta din operatör för hjälp annars.

Soederberg
    Member

@trub 82626 wrote:

Kräver att du skriver in en bukkod, som brukar komma med ditt abb.