3GS vill inte boota efter ett antal felskrivningar i passcode

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak 3GS vill inte boota efter ett antal felskrivningar i passcode

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 24

Hej!

Iphone 3GS
    Firmware 4.0.1
    JB och unlock med jailbreakme.com och ultrasn0w
    Låst till: Telenor
    Operatör: Tre (Via jobbet)

Nu har det skitit sig totalt för mig… :confused:
    En kompis (som inte är min kompis längre 😉 ) lyckades komma över min 3gs över lunchen idag när vi satt och åt, och han är som han är och fick för sig att han skulle låsa min telefon med passcode efter (10 inslag) då den ska låsa sig ett tag, han lyckades inte bara med det utan telefonen har nu låst sig totalt.

Detta är “kaos” då jag jobbar som säljare = 90% jobb via telefonen :confused:

När jag tidigare har formaterat telefonen när jag fick hem den av bror min så tänkte jag ju inte så långt att jag sparade SHSH blob eftersom 4.0.1 fortfarande var signad, men det verkar den inte var längre…

Problemet är att jag inte kommer in i telefonen, den låser sig vid apple-logon och har den snurrande lilla laddgrejjer framför som hänger sig, reagerar inte när man kopplar den till iTunes, endast i DFU-mode

Det jag behöver är att på något sätt få fram SHSH Blob i DFU-mode eller på något annat sätt, eller att upgrada till 4.0.2 eller 4.1 och på något sätt downgrade:a igen för att kunna köra JB och unlock, för vad jag vet så fungerar bara unlock (ultrasn0w) på 4.0.1 och med rätt baseband såklart..

Har låst mig lite i tankarna nu och behöver idéer eller nån som kan hjälpa mig, utifrån lixom..

Tack på förhand!

/Soederberg

TruB
    Member
    Post count: 476

Kräver att du skriver in en bukkod, som brukar komma med ditt abb.
    Kontakta din operatör för hjälp annars.

Soederberg
    Member

@trub 82626 wrote:

Kräver att du skriver in en bukkod, som brukar komma med ditt abb.
    Kontakta din operatör för hjälp annars.

Hur tänker du då? Det jag menar på är att telefonen är tvärdöd och hänger sig vid boot, vid apple-logon, sen tar det tvärstopp och man kan inte göra annat än att stänga av eller sätta den i DFU-mode.. 🙁

TruB
    Member
    Post count: 476

ah sry, väldigt trött i huvudet efter jobbet. hoppas på att nån som kan lite mer om detta kommer in och hjälper dig.

Soederberg
    Member

@trub 82633 wrote:

ah sry, väldigt trött i huvudet efter jobbet. hoppas på att nån som kan lite mer om detta kommer in och hjälper dig.

Tack ändå! 🙂

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Vad som har hänt är
    1 din telefon var jailbreakad.
    2 din kompis aktiverade lösenord
    3 din kompis aktiverade även radera all data vid 10 felaktiga försök
    4 telefonen återställde sig (den hänger sig alltid vid återställning om den är jailbreakad sedan tidigare)

Din personlig data är borta…
    du kan med hjälp aw pwnage tool (mac bara) skapa en custom 4.1 ipsw utan baseband uppdatering, och köra in den genom itunes

Soederberg
    Member

@iPhoneReservdelar.se 82645 wrote:

Vad som har hänt är
    1 din telefon var jailbreakad.
    2 din kompis aktiverade lösenord
    3 din kompis aktiverade även radera all data vid 10 felaktiga försök
    4 telefonen återställde sig (den hänger sig alltid vid återställning om den är jailbreakad sedan tidigare)

Din personlig data är borta…
    du kan med hjälp aw pwnage tool (mac bara) skapa en custom 4.1 ipsw utan baseband uppdatering, och köra in den genom itunes

Tack! Då vet jag iallafall varför det blev som det blev, blir att beställa en upplåsningskod ifrån telenor och hård-låsa upp telefonen (äldre än ett år), så jag kan använda vilket kort som helst, och uppdatera till 4.1 och bara köra JB utan unlock, självklart får kompisen pröjjsa upplåsningen…

Tack så jättemycket för snabbt svar! Riktigt tacksam! :rolleyes:

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.