4.0.1 > 3.1.3

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 8

Hejsan!

Jag har en iphone 3GS version 4.0.1 som jag vill downgrada till 3.1.3.. är det någon som kan förklara hur jag ska göra eller länka till någon sida där dom visar hur man gör?

muffins
    Member
    Post count: 1906

@basaric 77663 wrote:

Hejsan!

Jag har en iphone 3GS version 4.0.1 som jag vill downgrada till 3.1.3.. är det någon som kan förklara hur jag ska göra eller länka till någon sida där dom visar hur man gör?

Om du har SHSH-fil i Cydia för firmware 3.1.3 så kan du använda dig av denna guide: Säkra din iPhone för framtida nergraderingar av firmware | iMedia

Börja läs från “Det som behövs att göra är lite ändringar för att lura iTunes att tro programmet pratar med apple`s signaturs-servrar, men i själva verket talar iTunes med cydias signaturservrar.”

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Varför inte jailbreaka 4.0.1 ?

basaric
    Member

Muffins, den är inte jailbrekad.. det kanske jag borde lagt till

Iphonereserdelar, hade faktist ingen aning att man kunde jaibreaka denna version än.. kan man låsa upp den till alla kort med?

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Yes
    öppna safari på telefonen och gå in på jailbreakme.com
    detta kommer att installera cydia
    sedan ska du installera ultrasn0w från cydia för att låsa upp till alla kort

basaric
    Member

Tack så mycket.. men nu när jag gjorde allt det där så fick jag upp ett annat problem..

Jag skulle ta bort alla mina kontakter, musik o allt annat och orkade inte göra en för en så jag gick in på Inställningar – Allmänt – Återställ – Radera allt innehåll och inst.. och nu när ja gjort det så stängdes mobilen av och när jag ska sätta på den så är skärmen hel svart och det kommer inte upp något, skärmen lyser bara.. någon som vet vad jag ska göra?

basaric
    Member

Nu när jag fixat det så sitter jag på 4.0.2 efter återställning i Itunes.. riktigt irriterande att jag inte kan jailbreka telefonen eller låsa upp den.. finns det någon enkel guide till downgrade från 4.0.2 > 4.0.1

muffins
    Member
    Post count: 1906

@basaric 77772 wrote:

Nu när jag fixat det så sitter jag på 4.0.2 efter återställning i Itunes.. riktigt irriterande att jag inte kan jailbreka telefonen eller låsa upp den.. finns det någon enkel guide till downgrade från 4.0.2 > 4.0.1

Håll dig till en tråd.

Om du har SHSH-filen sparad för 4.0.1 hos Cydia så kan du nergradera dig till 4.0.1 om du känner för det.

Har du någon koll på om du har SHSH-filen sparad för 4.0.1 i Cydia?

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.