4.1 med TinyUmbrella

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 81

Råd!
    Uppdatera ej till 4.1 utan att ha kolla igenom detta
    The Firmware Umbrella
    Det här låter dig behålla baseband 01.59.00 för framtida upplåsningsmöjligheter då ett nytt JB för 4.1 ser sitt ljus.
    Har gjort detta och det fungerade!

/Olle

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Detta hjälper dig inte att behålla ditt baseband. Det enda som detta gör är att spara ditt SHSH, sammma sak som ditt Cydia gör. Just nu kan du endast spara SHSH för fw 4.1 och det kan vara bra i framtiden men just nu hjälper det inte så mycket.

Ps. du kan aldrig nergradera ditt baseband även om du sparat ditt SHSH.

muffins
    Member
    Post count: 1906

@ponyboy 77816 wrote:

Detta hjälper dig inte att behålla ditt baseband. Det enda som detta gör är att spara ditt SHSH, sammma sak som ditt Cydia gör. Just nu kan du endast spara SHSH för fw 4.1 och det kan vara bra i framtiden men just nu hjälper det inte så mycket.

Ps. du kan aldrig nergradera ditt baseband även om du sparat ditt SHSH.

Att tillägga så signerar apple/iTunes faktiskt 4.0.2 och 4.1 i dagsläget 😛

sarkostik
    Member
    Post count: 81

Ponyboy

Som sagt jag installerade från 4.0.2 -> 4.1 utan att basebandet blev förändrat med hjälp av TinyUmbrella.
    iTunes ger error 1004, vilket betyder att uppgradering av baseband misslyckas
    och man tar ur enheten ur recovery fast med 4.1 installerat utan baseband uppgradering.

Kevin
    Member
    Post count: 41

Det funkar att uppdatera utan att få nya basebandet fortfarande om någon undrar, jag gjorde det för ca 10min sen.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@sarkostik 77823 wrote:

Ponyboy

Som sagt jag installerade från 4.0.2 -> 4.1 utan att basebandet blev förändrat med hjälp av TinyUmbrella.
    iTunes ger error 1004, vilket betyder att uppgradering av baseband misslyckas
    och man tar ur enheten ur recovery fast med 4.1 installerat utan baseband uppgradering.

Får erkänna att jag hade fel. Hade inte provat den nya uppdateringen av TinyUmbrella när jag skrev mitt inlägg. Du har rätt man kan uppdatera till 4.1 och behålla sitt baseband med hjälp av TinyUmbrella.

SomethinG
    Member
    Post count: 363

@ponyboy 78523 wrote:

Får erkänna att jag hade fel. Hade inte provat den nya uppdateringen av TinyUmbrella när jag skrev mitt inlägg. Du har rätt man kan uppdatera till 4.1 och behålla sitt baseband med hjälp av TinyUmbrella.

och det går fortfarande?

apple 3g
    Member
    Post count: 482

vaa så vi kan bara uppdatera till 4.1 och jailbreaka med redsnow och låssa upp med ultrasnow som jag gjorde på 3g ios 4.0.1 ??

schwartz
    Member
    Post count: 31

jag har oxå uppdaterat min 4a till 4.1 och har kvar gamla basebandet =)

apple 3g: nej, inte låsa upp än pga. att där inte är nåt jailbreak än, men när det kommer går det igen 🙂

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.