Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › 4.1 med TinyUmbrella
-
AuthorPosts
-
Råd!
Uppdatera ej till 4.1 utan att ha kolla igenom detta
The Firmware Umbrella
Det här låter dig behålla baseband 01.59.00 för framtida upplåsningsmöjligheter då ett nytt JB för 4.1 ser sitt ljus.
Har gjort detta och det fungerade!/Olle
Detta hjälper dig inte att behålla ditt baseband. Det enda som detta gör är att spara ditt SHSH, sammma sak som ditt Cydia gör. Just nu kan du endast spara SHSH för fw 4.1 och det kan vara bra i framtiden men just nu hjälper det inte så mycket.
Ps. du kan aldrig nergradera ditt baseband även om du sparat ditt SHSH.
@ponyboy 77816 wrote:
Detta hjälper dig inte att behålla ditt baseband. Det enda som detta gör är att spara ditt SHSH, sammma sak som ditt Cydia gör. Just nu kan du endast spara SHSH för fw 4.1 och det kan vara bra i framtiden men just nu hjälper det inte så mycket.
Ps. du kan aldrig nergradera ditt baseband även om du sparat ditt SHSH.
Att tillägga så signerar apple/iTunes faktiskt 4.0.2 och 4.1 i dagsläget 😛
Ponyboy
Som sagt jag installerade från 4.0.2 -> 4.1 utan att basebandet blev förändrat med hjälp av TinyUmbrella.
iTunes ger error 1004, vilket betyder att uppgradering av baseband misslyckas
och man tar ur enheten ur recovery fast med 4.1 installerat utan baseband uppgradering.Det funkar att uppdatera utan att få nya basebandet fortfarande om någon undrar, jag gjorde det för ca 10min sen.
@sarkostik 77823 wrote:
Ponyboy
Som sagt jag installerade från 4.0.2 -> 4.1 utan att basebandet blev förändrat med hjälp av TinyUmbrella.
iTunes ger error 1004, vilket betyder att uppgradering av baseband misslyckas
och man tar ur enheten ur recovery fast med 4.1 installerat utan baseband uppgradering.Får erkänna att jag hade fel. Hade inte provat den nya uppdateringen av TinyUmbrella när jag skrev mitt inlägg. Du har rätt man kan uppdatera till 4.1 och behålla sitt baseband med hjälp av TinyUmbrella.
vaa så vi kan bara uppdatera till 4.1 och jailbreaka med redsnow och låssa upp med ultrasnow som jag gjorde på 3g ios 4.0.1 ??
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.