Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Accelerometer osynkad
-
AuthorPosts
-
Hej jag har nyss köpt en Iphone 3G…
Funkade fins i två dagar men nu är det något problem med accelerometer (visst heter det så, den som gör att telefonen känner av hur man vinklar den?)Iaf… om jag håller den helt plant så tror telefonen att jag lutar den.. märks väldigt tydligt då jag spelar spel som går ut på att man skall vinkla telefonen då jag måste hålla den i 45 graders vinkel för att den skall räknas som att jag håller den plant… även i iTunes om jag håller telefonen som normalt så hamnar jag automatiskt i Coverflow.. så jag kan inte gå in på spellistor och så, utan då måste jag vinkla telefonen mot mig så att jag knappt ser skärmen och vinkla den åt höger.. mycket störande…
Kan jag åtgärda detta själv.. typ synka om den eller så, eller måste jag lämna in den på lagning? kändes lite drygt då jag nyss fått den… och om jag lämnar in den, kan dom se att jag jailbrekat den och att då garantin inte gäller isf?
Jag kan svara om det sista. Dom kan se att du jailbrejkat ja, så ta bort det och återställ telefonen helt innan(OM) du lämnar in den! För annars gäller inte garantin.
Hmm.. starade om telefonen och då blev det mycket bättre…. så det kanske är ett mjukvaruproblem istället för i själva hårdvaran… nån som har nån ide om detta?
@xjurghx 30048 wrote:
Hmm.. starade om telefonen och då blev det mycket bättre…. så det kanske är ett mjukvaruproblem istället för i själva hårdvaran… nån som har nån ide om detta?
Ja, mjukvaruproblem verkar det som då ja 🙂
@xjurghx 30049 wrote:
Tack för det svaret… om jag gör en återsällning i iTunes, försvinner alla spår från jailbreaket då? =)
Ja, förutsatt att du inte använt t.ex “make it mine” eller något sådant som du kan ändra operatörsnamnet med eller så utan att ha ändrat tillbaka i respektive program innan du gör återställningen 🙂
Om du återställer den får du inte sen återställa från en säkerhetskopia, för där finns alltid “jailbreak”-saker kvar. Även om det är saker som inte direkt syns, så finns dom där och kan förstöra din garanti! 😉
Men om du bara återställer och ställer in som ny iPhone så ska det gå 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.